Clubavonden

Gedurende het gehele schaakseizoen, behoudens feestdagen, worden er clubavonden gehouden.

De senioren

Op de vrijdagavonden vanaf 19.45 uur tot ca. 24.00 uur voor seniorleden en jeugdleden die in de seniorencompetitie meespelen.

Van augustus t/m mei wordt de Keizercompetitie verspeeld. De spelers worden in drie groepen ingedeeld. Iedere groep kent twee prijswinnaars. Het speeltempo bedraagt 36 zetten in 1½ uur en daarna een ¼ uur voor de rest van de partij.
De winnaar van de Keizercompetitie mag zich clubkampioen van Kijk Uit noemen en ontvangt de kampioensbeker als wisselbeker.

Gemiddeld één keer per maand spelen teams van 8 spelers tegen teams van een andere schaakvereniging. Deze zogenaamde bondswedstrijden worden wisselend "thuis" en "uit" gespeeld. Het team dat meer dan de helft van het totaal van 8 punten behaalt, wint de teamwedstrijd. De teamspeler met het beste resultaat ontvangt de Theo Hölscher bokaal als wisselbeker.

De jeugdleden

De jeugd speelt op de donderdagavonden vanaf 18.45 uur tot ca 20.15 uur.

Extra activiteiten

Rond Kerstmis wordt het traditionele snelschaakkampioenschap van Kijk Uit gehouden. De winnaar mag zich snelschaakkampioen van IJmuiden noemen en ontvangt de Chris Gordijn trofee als wisselbeker plus een taartbon.

Met Pasen spelen we de traditionele Paassnelschaakwedstrijden. Teams bestaande uit schakers en dammers vluggeren met als inzet paaseieren. Hoe meer partijen je wint, met des te meer eieren ga je naar huis.

Onze lokaliteit

Jan Campert School
Driehuizerkerkweg 34
1985 EL Driehuis
Zie ook de routebeschrijving

Rookbeleid

Tijdens de schaakavonden mag er in de speelzaal niet gerookt worden.