Grand Prix toernooi in Castricum

Schaakjeugd Kijk Uit deed weer mee

Zondag 4 maart 2012 - Ondanks de vakantie waren er toch nog zes jeugdleden van schaakclub Kijk Uit naar het Grand Prix toernooi gegaan in Castricum, waarvan één debutant. Roan Velzel speelde in groep 14 zijn eerste Grand Prix, en dit deed hij helemaal niet slecht. Hij begon wat stroef met een half uit 3, maar aan het einde had hij 2,5 punt bij elkaar gespeeld. En hij schaakt nog geen eens een maand, dat belooft nog wat voor het volgende Grand Prix!

Impressie van het toernooi

Mark Spruit en Lars Pijpers speelden beiden in groep 11. Lars was duidelijk nog in de vakantiemodus want hij pakte maar 2 punten, Mark daarin tegen haalde 6 punten uit 7 wedstrijden, goed voor een gedeeld 1ste plaats, maar op onderling resultaat werd hij 2e! Hiermee maakt hij een rating sprong van meer dan 100 punten!

Lars Pijpers

Zijn broer deed het ook zeker niet slecht, Robert Spruit speelde in groep 8, en behaalde 5½ uit 7 wedstrijden wat goed was voor een gedeelde eerste plaats, op onderling resultaat bleek dat zijn opponent Mihnea Vlad eerste was geworden.

In groep 2 speelde Barry Broek wat voor hem als een verrassing kwam, hij begon de eerste ronde met een vrije ronde, en de tweede ronde won hij. Daarna zakte hij even in maar herstelde zich toch nog knap uiteindelijk behaalde hij 4½ punt (waarvan het punt uit de vrije ronde is meegerekend).

Barry Broek

Ingmar Visser speelde in groep 1, pakte 6½ punt uit 7 wedstrijden. Een overtuigende overwinning maar het verschil was dan ook 300 punten met de rest.

Het volgende Grand Prix is pas weer29 april, omdat het Grand Prix in Schagen dit jaar niet doorgaat.

Ingmar Visser

Uitslagen en eindstanden

Voor de uitslagen en standen zie de website van de NHSB.