Isa Boztoprak al vijf weken ongeslagen

Jeugdcompetitie ronde 31

Donderdag 3 mei 2012 - Ondanks de vakantie was er toch een flink aantal fanatieke jeugdschakers afgekomen op de clubavond van schaakclub Kijk Uit.
Isa Boztoprak die al weken goed schaakt, speelde vanavond ook weer prima tegen beginnend schaker Jesper Velzel. Jesper had duidelijk pech met de loting, en kon helaas geen tegenstand bieden tegen Isa.

Isa Boztoprak

Vincent Zeeman kon niet winnen van Roan Velzel die een knappe prestatie neerzette met een mooie remise tegen de ervaren Vincent.
Bas von Scheven speelde tegen Myrón Sprengers. Bas die nog niet zo lang schaakt, blijkt over veel talent te beschikken want hij schoof Myrón knap opzij. Hiermee behaalt Bas zijn derde overwinning op rij!
Mark Spruit speelde met zwart tegen Jens Elsendoorn heel aanvallend en zette snel mat nadat hij al materiaal had gewonnen. Hiermee komt Mark Spruit op plaats vier te staan!
Barry Broek die ook nog meestrijd om het kampioenschap moest van Armando Noordzij winnen. Barry kreeg een mooie open torenlijn en zette Armando flink onder druk. Armando leek alles onder controle te hebben, maar maakte een blunder wat hem de partij kostte.
Dante Sprengers en Isra Boztoprak gingen in het begin van de partij gelijk op maar Isra beging de eerste fout en kwam deze niet meer te boven.
Job Elsendoorn won snel van Lars Pijpers en houdt nog kans op het kampioenschap.
Robert Spruit die de ranglijst aanvoert, had moeite tegen Bram Zwart en leek zelfs de partij te verliezen, maar Bram maakte een fout wat hem de partij kostte.

Ingmar Visser