Winsthon de Wilde op dreef!

Jeugdcompetitie ronde 8

Donderdag 25 oktober 2012 -  Ondanks de herfstvakantie ging het jeugdschaken bij schaakclub Kijk Uit gewoon door.
Quinten Otte die dit jaar graag clubkampioen wil worden deed uitstekende zaken door van Lukas Borghadt te winnen. Jeroen en Michiel van der Valk speelden deze avond tegen elkaar, en dat brengt toch iets extra’s mee. Wie is er nou beter? Dat liet oudere broer Michiel duidelijk zien. Michiel die goed uit de opening kwam, zette meteen flink druk. Jeroen probeerde het tegen te houden maar kon niet voorkomen dat hij materiaal verloor. Dit was genoeg voor Michiel om de partij te winnen.
Een lid dat de laatste tijd heel erg opvalt, is Winsthon de Wilde. Afgelopen weken won hij al veel partijen op de schaakclub. En ook dit weekend won hij nog een prijs derde prijs in Hoorn! Deze week speelde hij tegen Fabian. Fabian die al een beetje ervaring heeft op schaakgebied kon geen vuist maken tegen Winsthon waardoor Winsthon zijn winstreeks door kan trekken.

Winsthon de Wilde

Isa Boztoprak kwam tactisch iets beter te staan, maar wist dat niet uit te buiten tegen Giverny Otte. Beiden konden leven met een remise. De partij tussen Lars Pijpers en Vincent Zeeman ging gelijk op, maar beiden spelers durfden geen risico te nemen waardoor het remise werd.
Isra Boztoprak werd geloot tegen Nikky Pijpers. Isra nam het centrum al snel in handen en gaf Nikky geen kans om goed te ontwikkelen. Daardoor kon Isra de overwinning pakken.

Ingmar Visser