Beekvliet schoolschaakkampioen Velsen 2015

Velsen schoolschaakkampioenschap 2015

Fotogalerij

Zondag 8 februari 2015 - Het jaarlijkse schoolschaakkampioenschap van Velsen werd dit jaar weer georganiseerd door schaakclub Kijk Uit en schaakclub Santpoort. In het mooie Jan Ligthartgebouw werd het kampioenschap afgewerkt. Met elf teams van vijf verschillende basisscholen waren er wel iets minder deelnemers dan het jaar daarvoor, maar het was weer reuze spannend!

Iets later dan gepland begon het schoolschaakkampioenschap omdat een aantal teams niet compleet was en spelers moesten "lenen" van een ander team.. In een goed gevulde speelzaal speelden teams van vier spelers tegen een andere school met een team van vier spelers. Het deelnemersveld was dit jaar sterk, want op bijna alle scholen wordt lesgegeven en zo niet, dan spelen de kinderen bij een schaakverenging. Dat was ook duidelijk te zien aan de uitslagen, de twee teams van de Hoeksteen krijgen sinds kort les, maar konden niet tegen het geweld op van de andere deelnemende teams.

De Toermalijn had dit jaar een sterk team, een aantal jeugdleden van schaakclub Kijk Uit kwam uit voor dit team, en dat was ook te merken. Af en toe was de afwerking nog niet nauwkeurig genoeg en dat resulteerde in een fraaie 3e plaats!

De strijd tussen de nummer 1 en 2 werd pas laat beslist. Beide teams gingen gelijk op en uiteindelijk trok de Beekvliet aan het langste eind. Door alle partijen te winnen won de Beekvliet 1 het schoolschaakkampioenschap van Velsen.

Schoolschaakkampioen de Beekvliet

Hierdoor mag de Beekvliet Velsen vertegenwoordigen op de Noord-Hollandse kampioenschappen en wellicht zit er meer in het vat…
Op de 2e plaats eindigde de Bosbeekschool 1, die naar alle waarschijnlijkheid ook naar het Noord-Hollandse kampioenschap mag!

Ingmar Visser

Eindstand