Calton Square hotel

Aan het eind van vorig seizoen hebben een aantal jeugdleden meegedaan bij een schaaktoernooi in het Carlton Square hotel. Hieronder staat een selectie uit de enthousiaste reacties die we van de jeugd kregen over het toernooi in het bijzonder en de jeugd in het algemeen:

"Ik vond het schaaktoernooi heel leuk en het was wel leuk in het hotel. Ik had viere keer verloren en vier keer gewonnen. Toen stond ik gelijk met een ander meisje. Ik moest nog één wedstrijd spelen, maar toen had ik verloren. Ik kreeg toch nog een derde prijs en dit was de eerste keer dat ik aan een schaaktoernooi mee deed."

Sarina

"Het schaaktoernooi. Haarlem 1999

Afgelopen zondag ben ik met een paar andere leden maar een schaaktoernooi geweest. Het was een schaaktoernooi dat om grote bekers ging. ik vond het wel iets te lang, maar het was een heel erg leuk toernooi …"

Niels de Vries

"Schaaktoernooi in het Carlton Square Hotel

Hallo allemaal,

Ik vind het erg leuk op deze schaak club.
Ik heb het geleerd van kennissen en toen wist ik pas hoe leuk het was.
Toen had ik me een keer opgegeven voor een schaaktoernooi van "kijk uit" in het Ichtus College. Ik werd toen vierde. Dat van de ik knap van mezelf. Dus ging ik maar eens kijken bij schaakclub kijk uit. Ik wilde er meteen lid van worden. (…) Ik hoop dat ik nog lang blijf op de schaakclub."

Groetjes Sebastiaan Plug

"Schaaktoernooi: in Carlton Square hotel.

Zondag waren we naar een toernooi gegaan, zelf was ik zevende geworden (van de 37!). Met 5 ½ punt. En ik was vierde van alle kinderen die in 1989 geboren zijn. Waar komt die 5½ vandaan ?
Dit was de partij: Martijn de Roode -Tim(man) van Westerop. De opening van hem was best raar.
1. f 2-f4. Hierna moest ik denken wat Jos zei: doe de opening snel dan heb je veel tijd voor het eindspel. Dus ik zette maar snel. 1. ... , c7-c5.2. Pg1- f 3, Pg8-c6. 3.e2-e3, f 7-f5?! Ik zet het ‘?’ neer omdat wit toch sneller rokeert en als ik dan de rokade voorbereid dan komen er bij hem weer meer stukken in actie. Het ‘!’ staat er omdat ik denk dat hij het niet verwachtte, en als hij dan plannen met de rokade heeft kan ik die ook uitvoeren. Ik had ook...... d7-d5 kunnen spelen om de loper op c8 vrij te kunnen maken en een aanval kunnen maken op de rokade 4. Lf1-e2,e7-e6.5.0-0, 0-0, Lf8-e7. Dit weet ik nog van de partij.
En ik vond het heel gezellig en de simultaan was ook erg leuk."

Dinsdag 8 juni 1999, Tim van Westerop