Jeugdleden Kijk Uit ontvangen schaakdiploma's

Uit De Jutter van 18 mei 2000

kuj1.jpg (181394 bytes)

IJmuiden - Schaken is een heel leuke (denk)sport, ook voor de jeugd. De verschillende schaakstukken hebben allemaal hun eigen regels, als je eenmaal weet wat deze stukken mogen, kun je eigenlijk al met schaken beginnen. Bij Schaakclub Kijk Uit leer je hoe de stukken met elkaar samenwerken, zo kun je iedereen verslaan! De jeugdleden van Kijk Uit trainen elke donderdagavond en krijgen dan ook een opleiding voor schaakexamens en schaakwedstrijden. Momenteel is er een enthousiaste groep jeugdschakers. Alle kinderen die zijn opgeleid voor het schaakexamen zijn onlangs allemaal geslaagd! Als het je leuk lijkt om ook echt goed te leren schaken, kom dan eens kijken op de club, je kan dan meteen meedoen. Naast de vaste clubavond worden er regelmatig schaakwedstrijden en toernooien georganiseerd. Elke donderdagavond van kwart voor zeven tot kwart over acht is de jeugdschaakclub van Kijk Uit actief. Je kunt de club vinden in de gebouwen van de oude Jan Ligthartschool, Eksterlaan 8, ingang achterzijde, in IJmuiden. Tijdens de zornervakantie zijn er geen jeugdschaakavonden. De geslaagde kinderen zijn:
Stap 3: Jasper van Tongeren 8,5, Tim van westerop 8.
Stap 2: André Hennipman 8,5.
Stap 1: Rick de Ronde 9, Mirjam de Jonge 10, Martijn van Tongeren 8, André Hennipman 10, Jason de Jong 7,5, Renée Haver 9, Daan Roozendaal 10, Erik Teske 9, Hayo van Deudekom 7,5, Ramon Sluik 9, Jorge Sainz 7,5, Monika Knul 8, Matthijs Schelvis 7, Gregory van den Ende 8, Thomas Blauwbroek 6,5, Rutger Broek 7, Chico Schreuder 8.