De Jeugdleider vertelt

Jeugdschaak bij Kijk Uit is in alle opzichten geslaagd!! Ik blik eerst even terug. Enkele maanden geleden werd het Snookercentrum gesloten, het ging veel sneller dan wat wij als bestuur hadden kunnen voorzien. Ik zal het nooit vergeten het was woensdagavond. Onze secretaris belde . . . morgen moesten alle jeugdleden en ouders worden ingelicht. Ik moest heel hard werken om alles heel snel weer op de rails te krijgen. Maar het lukte (de schouders eronder).

Het denkcentrum van IJmuiden de ideale lokatie (gelukkig konden we heel snel weer starten). We zijn explosief gegroeid en hebben momenteel een zeer enthousiaste jeugdgroep met een flink aantal talentvolle schakers en niet te vergeten 5 jeugdtrainers. De trainers van het eerste uur Patrick & Arnold zijn er bij gebleven, waar ik uiteraard erg blij om ben. Bovendien ziet ons clubblad er steeds leuker uit en zullen er steeds meer stukjes voor de jeugd in komen.

Verder wil ik nog even iemand noemen die heel veel werk achter de schermen doet: Marieke van Tongeren. Zonder haar hulp had ik het echt niet gered en was onze jeugdgroep absoluut niet uitgegroeid tot een volwassen jeugdschaakgroep. Ik ben ervan overtuigd dat er heel wat jeugdspelers t.z.t. bij de volwassenen zullen gaan spelen. Een doorbraak voor onze schaakclub in IJmuiden. Nog nooit was onze jeugdschaakclub zo groot en zo succesvol als nu.

Na een periode van keihard werken zijn alle kinderen die examen hebben gedaan geslaagd !

Stap Naam Cijfer      Stap Naam Cijfer
Stap 3    Jasper van Tongeren Stap 3   Tim van Westerop 8