Het jeugdjournaal van april

We spelen nu 3 maanden jeugdcompetitie, waarin zeer fel gestreden wordt. En het lijkt me de moeite waard om iets over deze jeugdige schakers te schrijven.

Allereerst Dick die nog niet zo lang lid van deze vereniging is (nog geen jaar). Die trots bovenaan staat en ontzettend snel door de stappen raast. Heeft het in zich om ver te komen.
Rutger die een 100% score heeft, en de laatste tijd goed vooruit is gegaan, is eigenlijk te goed voor de jeugd en daarom binnenkort ook te bewonderen bij de senioren.
Mirjam die bewijst dat meisjes zeker niet minder schaken dan jongens. Speelt het liefst partijen waarin de stelling zeer gecompliceerd is.
Marcel die de laatste tijd steeds beter gaat schaken, in het stappenplan is hij al heel ver, nu nog heel veel schaken en Marcel komt er wel.
Bram, tja, bijna alle Vissers zijn prima schakers. En Bram is daarop geen uitzondering, 2 weken geleden zette hij een prachtige mataanval in op Dick, en liet daarbij zien dat hij over veel talent beschikt.
Patrick een groot liefhebber van het trioschaak, en ook in de jeugdcompetitie een gevaarlijke tegenstander.
Iwan die bij vlagen goed speelt en af en toe zoals een paar weken geleden een zekere overwinning tegen Richard weggaf door zijn tegenstander pat te zetten.
Dennis die afgelopen donderdag verraste door Siebren te verslaan, en zich keurig in de middenmoot heeft genesteld.
Richard de enige schaker die ik ken die het liefst met een walkman op zijn hoofd schaakt. Speelt waarschijnlijk daardoor de wonderlijkste partijen.
Gerben die zijn eigen tempo volgt, moet even door het begin van stap 2 heen worstelen, maar sprokkelt toch zijn punten bij elkaar.
Joey lijkt de laatste weken wat uit vorm, maar dat is meestal een voorteken dat je daarna alleen maar beter wordt. Staat toch nog keurig in de middenmoot.
Siebren worstelt ook met zijn vorm, maar ik ben er van overtuigd, dat hij aan het einde van dit seizoen veel hoger op de ranglijst staat.
Alex heeft niet altijd evenveel zin om te schaken, en dat is jammer, want hij heeft zeker aanleg om goed te leren schaken.
Roy vol inzet, en misschien niet altijd even gelukkig in zijn partijen, maar dat is een kwestie van tijd. Het winnen van partijen komt vanzelf.
Rick die een wat ongelukkige start van de competitie meemaakte, begint te herstellen en heeft de laatste weken 2 overwinningen geboekt.
immy heb ik al een tijdje niet gezien, misschien heeft hij een rustperiode ingelast, na alle inspanningen op het schaakbord.

Tot zover een kort overzicht van onze jeugdige helden.

Uitslagen ronde 13 (18 april 2002)

Dick

1. Aantal punten

2. Stap

3. Aantal spelen

Opmerkingen: degene die niet speelt i.v.m. oneven aantal krijgt een half punt Wie tegen André speelt krijgt een ½ punt bij verlies, bij remise ¾ punt en bij winst 1 punt.

Gespeelde wedstrijden tegen Andre.

Bram

Siebren