Persoonlijke jeugdkampioenschappen
regio Zuid-Kennemerland

Zaterdag 14 december is een delegatie van de jeugd naar Haarlem getogen om daar het persoonlijk kampioenschap te spelen. Met 7 spelers van Kijk Uit waren wij aanwezig: Dick Wijker, Siebren Frolich, Marcel Geschiere, Bram Visser, Ingmar Visser, Sean Peters en Wim Dijkman.
Vol goede moed begonnen ze aan de eerste ronde. Het spreekwoord zegt een goed begin is het halve werk, nu voor hen werd het het hele werk, want onze spelers waren klaarblijkelijk nog niet wakker en alle zeven werden ze getrakteerd op een nederlaag.
Met fronsende wenkbrauwen liep ik door de zaal, wat moest dit worden? Na iedereen weer wat moed te hebben ingesproken, begonnen onze helden echt te schaken en de overwinningen kwamen met een grote regelmaat binnen. Het werd mede door de prima organisatie een geslaagde dag en iedereen kan voldaan terug kijken op zijn schaakprestaties.
Nog even de spelers individueel onder het 'vergrootglas' (er werden 9 ronden gespeeld).

Wim Dijkman, sinds een paar maanden lid, speelde zijn eerste toernooi. Heel dapper van Wim. Tussen het Haarlemse en Santpoortse geweld behaalde hij een punt.
Sean Peters, bezig aan zijn tweede toernooi en ook een debutant op het hoogste niveau, haalde 3 punten. Een prima resultaat.
Ingmar Visser van oorsprong dammer kwam met 4 punten goed weg. Tevens behaalde hij in de laatste ronde een unieke overwinning. Ingmar met zwart 1. e4 e5 2. Lc4 Lc5 3. Dh5 Df6 4. Dd1 Df2† en mat (zijn tegenstander was al bezig met stap 3).
Bram Visser, vorig jaar nog geplaatst voor het Noord-Hollandskampioenschap, deed het rustig aan. Hij had geen zin om nog eens tegen de stap 5 en stap 6 schakertjes te spelen in Krommenie. Bram behaalde eveneens 4 punten.
Marcel Geschiere speelde een goed toernooi, maar Marcel heeft zichzelf een punt te kort gedaan door een uitslag verkeerd op te schrijven. Daarom eindigde Marcel met 4 punten wat er eigenlijk 5 hadden moeten zijn.
Dick Wijker, op de club uit vorm, speelde eveneens een goed toernooi. Hij eindigde met 6 punten en wordt voorgedragen om naar het Noord-Hollandskampioenschap te gaan.
Siebren Frolich, op de club al het hele seizoen uit vorm, (ik mag tegen Siebren geen competitie zeggen) speelde bij C-jeugd. Hij deed dat niet onverdienstelijk en sleepte 4 punten mee naar huis.

Jeugdleider Andries Visser