Jeugd van Kijk Uit zit nog vol jeugdzonden in bondswedstrijden

Kijk Uit - de Wijker Toren 2    3½ - ½

Donderdag 12 december wonnen de jeugdige Kijk Uiters op een hele eenvoudige manier van het tweede van de Wijker Toren. Bram Visser won met een herdersmatje, ja het bestaat nog! En ook Marcel Geschiere en Dick Wijker wonnen op een ogenschijnlijk eenvoudige manier hun partij. Joey Engelhart wilde in zijn partij wat unieks proberen, wel dat is hem uitstekend gelukt. Joey heeft tijdens zijn partij twee dames cadeau gegeven aan zijn tegenstander, waardoor hij op een zeker ogenblik met een leeg bord zat, maar niets aan de hand, Joey werd pat gezet!
Onze eerste overwinning was een feit en vol goede moed dachten we aan de wedstrijd tegen Krommenie.

Krommenie - Kijk Uit    4 - 0

Dinsdag 17 december waren de rollen omgekeerd, in een wat moeizame start (een klok op de grond gevallen, waar nogal moeilijk over werd gedaan) waren wij aan de beurt om te verliezen. Marcel en Joey verloren al heel snel materiaal en konden spoedig opgeven. Bram had wel degelijk een goede aanval maar vergeet nog steeds dat verdedigen ook belangrijk is, en nadat de dame en de toren in zijn stelling waren binnen gedrongen werd hij mat gezet. 3 - 0 achter. Dick speelde opnieuw een hele knappe partij, maar ging in het eindspel onderuit. Volgens mij heeft hij ergens de winst gemist maar volgens de leidster van Krommenie niet, afijn, echt tijd om het uit te analyseren was er niet omdat onze helden de volgende dag weer naar school moesten.
Nog één bondswedstrijd in februari, en als we die winnen hebben wij toch 50%, dus jongens nog een keer voluit!.

Jeugdteamleider Andries Visser