Mirjam Visser bezorgt Nina Schumacher eerste nederlaag

Jeugdcompetitie ronde 5

In de vijfde ronde van de jeugdcompetitie is Nina Schumacher tegen haar eerste nederlaag opgelopen. Nina Schumacher die tot nu toe met fris aanvalspel iedereen voor onoplosbare problemen stelde, kreeg te maken met een andere aanvalster, Mirjam Visser. Mirjam kwam geconcentreerd uit de startblokken en begon met het veroveren van pionnen, hierdoor konden twee pionnen van Mirjam bijna de overkant bereiken. Nina probeerde ze nog tegen te houden, maar dat ging ten koste van haar koningsstelling. Nina moest haar dame geven om niet mat te gaan en daarna was de strijd gelopen. Het mat volgde spoedig.

Mirjam Visser met zwart in haar partij tegen Nina Schumacher

Dick Wijker die op het vinkentouw zit, moest spelen tegen Iwan Cordia. Iwan die de laatste weken in grote vorm steekt, duwde Dick de verdediging in en een verrassing leek er aan te komen. Helaas voor Iwan, die Dick wat al te enthousiast mat wilde zetten, maakte hij een dure misrekening en in plaats van mat stond Dick opeens een stuk voor. Het eindspel was geen probleem voor Dick, en Iwan ging eenvoudig mat.
De partij tussen Julian Lastdrager en Marcel Geschiere werd met groot materiaal overwicht gewonnen door Marcel. En ook Erwin Hendriks had met Chris Pruiksma weinig moeite. Chris, nog niet zo lang op de club, liep in het beruchte herdersmatje. De partij tussen Ingmar Visser en Sean Peters - beide spelers zijn wat teruggevallen op de ranglijst - werd al snel beslist door een venijnige paardvork van Ingmar. Sean speelde nog door en hij hoopte op pat, maar het werd mat.
Rick Mussche moest het opnemen tegen Siebren Frolich. Siebren die dit keer niets cadeau gaf, won op een geroutineerde manier.

Siebren Frolich met zwart tegen Rick Mussche

Kai Swier die de rol van Siebren waarschijnlijk deze week over wilde nemen, gaf tegen Jasper Weber pardoes zijn dame weg en daarmee ook de partij.

Jasper Weber met zwart tegen Kai Swier

Wim Dijkman, na alle voetbalperikelen vandaag voor het eerst weer op de club, moest het opnemen tegen Zev Joosten die het tot nu toe uitstekend doet. Het werd een partij die lange tijd gelijk opging. Wim hield in het eindspel een pionnetje over, maar zag de winst niet en samen besloten ze tot remise.
Thomas Otte behaalde tegen Tim Boudestijn een regelmatige overwinning en debutant Koen Christiaan verraste met een overwinning op Thomas Pruiksma.

Andries Visser