Schoolschaakkampioenschap 2006
voor basisscholen uit de gemeente Velsen

Schaakteams gezocht

Datum:      Zondag 19 februari 2006
    Aanvang: 10.00 uur
    Prijsuitreiking: omstreeks 16.00 uur
    Aanmelding: tussen 9.15 - 9.45 uur

Inschrijfgeld:   Gratis

Categorie:   Dit kampioenschap is alleen voor basisscholen
    Elke school mag een onbeperkt aantal teams opgeven

Locatie:   Clubgebouw van schaakclub Kijk Uit
    Voormalige Jan Ligthartschool
    Eksterlaan 8 in IJmuiden

Organisatie:   Schaakclub Kijk Uit, schaakclub Santpoort en de gemeente Velsen

Teams:   Viertallen

Speeltempo:   15 minuten per persoon per partij

Prijzen:   Voor de 3 beste teams
    Alle deelnemers ontvangen een herinnerings-vaantje

Het beste team plaatst zich voor deelname aan de finale van het Noord-Hollands Kampioenschap Schoolschaken voor teams op zaterdag 18 maart 2006 in Krommenie.

Wil je meedoen? Probeer dan op school een schaakteam samen te stellen en laat je via de administratie van de school opgeven. Een schaakteam bestaat uit 4 spelers plus eventuele reserve-spelers.

Aanmelden voor het kampioenschap kun je bij:

Andries Visser    e-mail: tel. 0255-535743
Wim Gravemaker email: wimgravemaker@zonnet.nl tel. 023-5490414
André Kunst e-mail: tel. 0255-513315

Schaakteams gezocht voor het schoolschaakkampioenschap van de gemeente Velsen
Op zondag 19 februari 2006 organiseren schaakclub Kijk Uit en schaakclub Santpoort voor de 8e keer het jaarlijkse Schoolschaakkampioenschap voor basisscholen uit de gemeente Velsen. Voor het schoolschaakkampioenschap zijn de twee schaakverenigingen op zoek naar schaakteams samengesteld uit scholieren die op die dag hun school willen vertegenwoordigen in de strijd om de titel schoolschaakkampioen van Velsen 2006. Bovendien mag de winnaar de gemeente Velsen vertegenwoordigen in de finale van het Noord-Hollands Kampioenschap Schoolschaken voor teams op zaterdag 18 maart 2006 in Krommenie.

Zondag 19 februari
De schaakwedstrijd wordt op zondag 19 februari 2006 in het clubgebouw van schaakvereniging Kijk Uit, de voormalige Jan Ligthartschool, aan de Eksterlaan in IJmuiden verspeeld. Om 10.00 uur zal de eerst zet worden uitgevoerd en rond de klok van 16.00 uur zal de sterkste school bekend zijn. Op de dag zelf, vóór aanvang van de wedstrijden, tussen 9.15 en 9.45 uur moeten de teams zich aanmelden.

De teams
Uitsluitend basisscholen doen mee aan dit kampioenschap. Er wordt deelgenomen door teams, bestaande uit 4 spelers, plus eventuele reserve-speler(s). Alle spelers en reserve-spelers moeten bij de school, waarvoor zij uitkomen, als leerling zijn ingeschreven. Elke school mag een onbeperkt aantal teams opgeven.
Afhankelijk van het aantal aangemelde teams wordt een volledige competitie afgewerkt of een gedeeltelijke competitie volgens het zogenaamde Zwitsers systeem. In het laatste geval spelen teams van gelijke sterkte zoveel mogelijk tegen elkaar.
Winnaar is het team dat de meeste wedstrijdpunten behaalt. Eindigen twee of meer teams gelijk dan tellen de bordpunten.

Deelname en inschrijving
Om te kunnen deelnemen aan dit schoolschaakkampioenschap dienen de scholen zelf teams van 4 spelers samen te stellen plus eventuele reserve-speler(s). Aanmelden kan geschieden bij schaakclub Kijk Uit: Andries Visser (e-mail , tel. 0255-535743) of André Kunst (e-mail , tel. 0255-515597) of bij schaakclub Santpoort: Wim Gravemaker (e-mail wimgravemaker@zonnet.nl, tel. 023-5490414 onder vermelding van de naam van de school, de namen van de spelers en het telefoonnummer van een contactpersoon.

Kosten
Aan de deelname zijn geen kosten verbonden. De gemeente Velsen draagt de kosten voor dit kampioenschap.

Een verslag van het vorige kampioenschap kun je hier lezen.