Ingmar Visser nieuwe koploper bij jeugd Kijk Uit

Jeugdcompetitie ronde 26

Meestal was het de afgelopen jaren zo dat als de laatste sneeuw van de winter was gevallen, Dick Wijker al een zo ruime voorsprong had opgebouwd dat hij rustig achter over kon leunen en de volgende titel al kon bijschrijven. Dit jaar liggen de zaken toch wat anders. Ingmar Visser blijkt een lastige tegenstander voor Dick. Zo nu ook in hun onderlinge partij. Dick nam met een ware pionnenstorm de koningsstelling van Ingmar onder vuur, maar Ingmar bleef rustig en terwijl Dick de druk opvoerde, counterde Ingmar met een dubbele aanval. Dick verloor de kwaliteit en even later ook een stuk. Dick gaf zich daarop gewonnen en moet toezien dat Ingmar nu de ranglijst aanvoert.
Kai Swier verstevigde zijn derde plaats op de ranglijst door Nina Schumacher te verslaan. Een wat al te opportunistische start van Nina luidde loperverlies voor haar in. En Kai speelde het bekwaam uit.
Mirjam Visser speelde tegen Marcel Geschiere. In die partij gingen in rap tempo allerlei stukken van het bord. Mirjam kwam daar als beste uit en zette Marcel voor onoplosbare problemen.
Wim Dijkman had last van de koning van Rick Mussche. Wim in een gewonnen stelling, vond dat de koning van Rick een vreemde weg bewandelde en zag tot zijn verbijstering dat deze zwervende monarch pat uit het vuur sleepte.
Ook broer Bart behaalde pat, maar hier waren de zaken omgedraaid. Tegen Vincent Geschiere had Bart de punten binnen moeten halen.
Thomas Otte zorgde voor een stunt. Mark Scholten de laatste weken goed op dreef, werd zijn slachtoffer. Met een scherpe aanval haalde Thomas de punten binnen.
Ramon Wonink ligt weer op koers. Na een klein dipje is hij weer aan de winnende hand. Julian Lastdrager werd het slachtoffer van de dadendrang van Ramon.

Barry Broek behaalde zijn eerste overwinning op de club

Boy Wu leek tegen Ruben van der Poel al snel de partij in zijn voordeel te beslissen Maar toen Boy vol in de aanval was vergat hij zijn stukken te dekken, zodat Ruben alsnog de partij naar zich toe kon trekken.
Koen van de Velde kwam met de schrik vrij. In zijn partij tegen Tom Noordzij kwam hij in een verloren stelling te staan, maar een alles of niets poging van Koen bracht toch nog zijn vierde overwinning op rij.
Gizem Erdogan leek in het begin een makkelijke overwinning te halen op Chris Pruiksma. Maar Chris vocht zich knap terug en leek toen te winnen. Daarop was het weer de beurt aan Gizem die zich terugspeelde in de partij. Remise was daarna de logische uitslag.
Thomas Lichtendaal dreef Tim Boudesteijn met een ware pionnenstorm naar achteren. Daarna kon Thomas wat stukken buitmaken en dat alles werd Tim teveel, die daarna de partij opgaf.
Barry Broek behaalde in zijn tweede partij op de club zijn eerste overwinning. Door een knappe damezet van Barry ging Anne Dijkman mat.

Andries Visser