Ingmar Visser 'winterkampioen' bij jeugd Kijk Uit

Jeugdcompetitie ronde 17

Traditiegetrouw wordt na de laatste speelronde bij het jeugdschaak van het kalenderjaar de balans opgemaakt van de eerste helft van het jeugdschaak. De koploper op dat moment kan zich winterkampioen noemen. Ditmaal heeft Ingmar Visser deze officieuze titel op zijn conto geschreven. Het ging Ingmar de eerste helft voor de wind, slechts een partij werd verloren en de rest werd gewonnen in een vaak onvoorstelbaar snel tempo. Deze ronde was het niet anders. Ramon Wonink kwam al in een vroeg stadium van de partij in een compleet verloren stelling terecht en moest de punten aan Ingmar overlaten.

Bas Lefeber won zijn eerste punten bij de schaakclub

Dick Wijker die in het kielzog van Ingmar opereert moest het opnemen tegen Gregory van den Ende. Laatstgenoemde had de kerstman nog op zijn netvlies want de cadeautjes waren legio. Zoveel, dat Dick ook maar iets in de aanbieding deed. Het mocht niet baten, Dick won de partij.
Nina Schumacher en Maurits van Rees speelden een spannende partij. Maurits ondanks een pion voor, kwam lelijk in de verdrukking en moest steeds zoeken naar de juiste verdedigende zet. Dat lukte aardig, totdat Nina een lokzet met haar paard deed. Maurits hapte en werd onberispelijk mat gezet.
Thomas Rebel had voor de competitieronde stevig geoefend met Patrick de Koning. Dat werd ook meteen duidelijk in zijn partij tegen Roelof Stikker, want voordat Roelof het wist werd hij mat gezet door Thomas.
Daan Koetzier speelde een correcte partij schaak tegen Jordy van den Berg. Na veel materiaalwinst zette Daan de koning van Jordy mat.
Ook Ben Eppink kon zijn tegenstander Bas Lefeber mat zetten. Maar Ben verzuimde dit en Bas kon  ontsnappen door middel van pat, en zo zijn eerste punten op de club bijschrijven.

Andries Visser