Prima resultaten bij examens jeugd Kijk Uit

Jeugdcompetitie ronde 39

De scholen zijn inmiddels klaar met de examens, maar ook de schaakvereniging beleeft eenmaal per jaar zijn jaarlijkse examendag. Afgelopen donderdag was het zover en hebben een groot aantal kinderen bij schaakclub Kijk Uit examens gedaan. Dan bezoekt de examinator de schaakclub en proberen de jonge schakers hun opgedane kennis door middel van een examen om te zetten in een diploma. Een spannende aangelegenheid, maar waar in voorgaande jaren nog wel eens iemand zakte, was het nu een groot feest, iedereen was geslaagd. Voor stap 1 slaagden: Gizem Erdogan, Barry Broek, Thomas Rebel, Pieter Rebel, Bas Lefeber, Mees Kuipers, Menno Jaspers, Thomas Lichtendaal, Stef Ton en Fanuel de Klark. Voor stap 2 slaagden: Ruben van der Poel, Koen van de Velde, Daan Koetzier, Roelof Stikker, Thomas Rebel, Pieter Rebel en Maurits van Rees. Voor stap 3 slaagden: Daan Koetzier, Roelof Stikker en Maurits van Rees. Verder deden jeugdleider Andries Visser en aanstaand jeugdkampioen Ingmar Visser een stap 5 examen, beiden haalden deze proeve van bekwaamheid met verve.

Om te slagen wordt iedere week schaakhuiswerk gemaakt en nagekeken

Verder waren er voor degene die geen examen deden of zijn examen al af had ook nog partijen voor de competitie.
Zo kon Ramon Wonink het tegen Dick Wijker niet bolwerken. Menno Jaspers zette zijn concurrenten in groep vier op een bijna onoverbrugbare afstand door van Vincent Geschiere te winnen. De partij tussen Bas Lefeber en Marco Wellinga werd tussentijds even afgebroken doordat Bas wat examenvragen had vergeten in te vullen. Nadat succesvol te hebben gedaan, wilde het op het bord niet meer vlotten en pakte Marco de overwinning. Verder viel er een patstelling te noteren, Roland de Bruin deed het tegen Jordy van den Berg.
Thomas Lichtendaal toverde een fraai mat op het bord tegen Ben Eppink. En Fanuel de Klark won van Stef Brouwer.
Koen van de Velde en Barry Broek speelden een ware thriller. Koen hield Barry onder zware druk en ten slotte, toen de andere borden al verlaten waren, capituleerde Barry.

Andries Visser