Ingmar Visser kampioen bij jeugd schaakclub Kijk Uit

Jeugdcompetitie ronde 43

De jeugd van Kijk Uit heeft een nieuwe kampioen, na vijf jaar achtereen het kampioenschap te hebben behaald moest Dick Wijker zijn titel afstaan aan Ingmar Visser. Vanaf ronde één pakte Ingmar de leiding en stond die niet meer af. Slechts vierenhalve wedstrijdpunten verloor Ingmar tegenover Dick die zeven wedstrijdpunten moest inleveren.
Achter deze heren maakte Maurits van Rees dit seizoen erg veel indruk. Met een indrukwekkende eindsprint won hij groep twee, waarin Ramon Wonink de tweede plaats opeiste.
Thomas Rebel won groep drie en liet Barry Broek in een rechtstreeks duel tweede worden.
Beste nieuwkomer in groep vier was dit seizoen Menno Jaspers. Tweede werd hier Stef Ton.

De nieuwe jeugdkampioen Ingmar Visser

Ook werd er afgelopen donderdag nog geschaakt, waar de partij tussen Thomas Rebel en Daan Koetzier een zeer enerverend verloop kende. Thomas won een stuk, maar zijn koning stond niet 'lekker'. Na een spelletje schaak op het scherpst van de snede, kreeg Daan de koning van Thomas toch te pakken.
Menno Jaspers kon zijn stunt van vorige week niet herhalen. Barry Broek fabriceerde een mooi mat met toren en paard op het bord.
Maurits van Rees gaf zijn overwinning in groep twee nog wat extra cachet door Ramon Wonink te verslaan. Ramon verloor een stuk in het middenspel waarna Maurits het spelletje winnend kon afsluiten.
De familie Noordzij had een prima dag. Tom won knap van Wim Dijkman en Armando won met een surplus aan materiaal van Roland de Bruin.
Thomas Lichtendaal en Mees Kuipers besloten het seizoen met een patstelling, terwijl debutant Marnix van der Bijl een overwinning op Jordy van den Berg behaalde.
Zeer geconcentreerd behaalde Guido de Waal de overwinning op Boy Wu en ook Marco Wellinga liet zich niet van de wijs brengen tegen Fanuel de Klark. Marco behaalde alweer zijn achtste overwinning uit tien partijen.
Verder won Pieter Rebel van Stef Ton, Ben Eppink van Kirsten Broek en Ingmar Visser en Dick Wijker besloten het seizoen met een remise.
Op donderdag 30 augustus beginnen we met een schone lei en vanaf deze plaats een ieder een prettige vakantie toegewenst.

Andries Visser