Onverwachte wendingen bij jeugd Kijk Uit

Jeugdcompetitie ronde 11

Een gang door de stromende regen naar het schaakbastion aan de Eksterlaan is afgelopen donderdag opnieuw de moeite waard gebleken. De partijen waren over het algemeen bijzonder spannend te noemen en er waren diverse bijna onmogelijke wendingen te bewonderen op de borden.
Bijvoorbeeld in de topper tussen Guido de Waal tegen Boy Wu. Opnieuw speelde Boy het klaar om in een op het oog totaal verloren stelling zijn tegenstander alsnog te verrassen. Hij blijft een mirakel.
Een wonder beleefde ook Pieter Rebel op het bord. Marnix van der Bijl had diverse opties om Pieter de genadeklap te geven, maar het duurde even te lang en Pieter profiteerde met mat.
De broedertwist tussen Tom en Armando kende een onverwachte winnaar. Armando, dit seizoen voor het eerst op de club, zette Tom knap mat. Een hele knappe overwinning boekte ook Ben Eppink. Met een prima aanval gaf hij Thomas Lichtendaal het nakijken.

Ben Eppink boekte een knappe overwinning op Thomas Lichtendaal

Ruben van der Poel die zijn laatste partij op de club speelde, deed dat in grootse stijl. Barry Broek werd van zijn schaakstukken ontdaan en Ruben klaarde het karwei.
Anne Dijkman had het maar moeilijk om het mat tegen Cory van Bellen te vinden. Uiteindelijk via een omweg (slaan van een loper) vond ze het met dame en toren. Fanuel de Klark moest tegen zijn angstgegner Marco Wellinga en dat liep deze keer ook niet goed af.
Thomas Otte kende een bliksemstart tegen Menno Jaspers. Thomas veroverde een toren en kreeg het initiatief. Maar Thomas speelde het scherp, heel scherp en, zo als dan wel eens vaker voorkomt, een mindere zet en de stelling stort ineen. Dit keer overkwam het hem opnieuw.
Mark Scholten liet zich verrassen door Roelof Stikker, in gelijke stelling werd hij plots matgezet. Koen van de Velde en Vincent Geschiere speelden een onderhoudend spelletje schaak. Uiteindelijk kwam Koen een toren voor en kon de partij naar zich toe trekken.
Thomas Rebel en Dick Wijker boekten snelle overwinningen op respectievelijk Wim Dijkman en Daan Koetzier, terwijl Ingmar Visser zijn partij won door de loper van Maurits van Rees in te sluiten.