Oudere jeugd onder vuur

Jeugdcompetitie ronde 5

Donderdag 17 september 2009 - Bij schaakclub Kijk Uit zijn de jongere spelers druk bezig om de achterstand op hun oudere collega’s in te lopen.
Quinten Otte had een prachtstelling opgebouwd tegen Koen van de Velde. Met een paardzet zou hij een pion winnen plus een gevaarlijke aftrekaanval op de koning van Koen hebben. Quinten ging echter de verkeerde kant op met zijn paard en Koen kon het initiatief overnemen. Quinten kon daarna de omschakeling van aanval naar verdediging niet goed maken en Koen pakte de winst.
Ook Job Elsendoorn kreeg een prachtaanval tegen Marco Wellinga. Met een loperzet had hij minimaal de kwaliteit gepakt, maar Job koos voor een pionzet. Marco kon de verdediging ontzetten en won alsnog.
Menno Jaspers moest het opnemen tegen Guido de Waal. Dat liep niet voorspoedig, al snel leverde Menno een stuk in en speelde een verloren partij.

Levi Denneboom ontsnapte met remise tegen Lars Boesmans

Ben Eppink liet zich flessen in de opening door Armando Noordzij. Met een soort van zijvariant van het herdersmatje liep Ben mat.
Cory van Bellen en Barry Broek speelden een hele grillige partij. Stukken gingen als warme broodjes over de toonbank. Toen Barry met dame en paard de stelling van Cory binnenviel, was er voor Cory geen houden meer aan.
Lars Boesmans kwam tegen Levi Denneboom op een voorsprong van drie lichte stukken tegen enkel de koning. Lars kon het mat niet vinden en na stukverlies moest hij berusten in remise.
Mark Scholten strafte het te roekeloze schaken van Boy Wu op een effectieve manier af.
Giveny Otte haalde haar eerste punten op de vereniging door Thomas Lichtendaal op remise te houden.

Andries Visser