Jan Timman naar Velserbroek

Uit de Jutter van 29 juni 2000

Velserbroek - Op zaterdag 2 september zal schaakgrootmeetser Jan Timman naar Winkelcentrum Velserbroek komen om van 11.00 tot 16.00 uur een simultaan te spelen. Dit is mogelijk gemaakt door Rabobank Santpoort-Spaarndam en Winkelcentrum Velserbroek. Ieder jaar heeft de Rabobank een prijs beschikbaar voor de beste ideeën van clubs uit de omgeving. Dit jaar viel de tweede prijs op Schaakclub Santpoort, spelend elke dinsdagavond in Polderhuis Velserbroek.

timman.gif (38451 bytes)

Doordat de (geld)prijs niet voldoende bleek voor Jan Timman, deed de Rabobank nog een extra duit in het zakje en Winkelcentrum Velserbroek verdubbelde dit bedrag nog eens. Daardoor zal niemand minder dan Jan Timman, de levende schaaklegende, de man die tweemaal voor de wereldtitel streed en in de jaren tachtig de "Best of the West" was, naar Velserbroek komen.

Schaakclub Santpoort is bijzonder blij dat het allemaal gelukt is. Voor meer informatie: Gerard Swier, tel. 023-5373186 of 0255-513651.

Op de laatste dinsdag van mei worden bij Schaakclub Santpoort altijd de examens afgenomen. Santpoort beschikt over een groot aantal jeugdleden en zal volgend jaar met nog een extra groep starten. Ze komen nu met vier teams uit in de bondscompetitie.

De geslaagden zijn:
Stap 5: Henk Swier
Stap 4: Martijn de Roode, Rob de Roode, Hans Kors
Stap 3: Stijn Nijssen
Stap 2: Rick Spoor, Jimmy Sloeserwij, Floor Guyt, Tjade Blanker
Stap 1: Bas Molenaar, Koen Schelvis, Jordi Kremer, Richard van Leeuwen, Tjade Blanker, Timo Hehanussa, Tinus Graman, Wendo Sabee, Elco Koks
Pion: Michel Lacroix, Sebastiaan Mulders, Pim Hein, Martijn de Brouwer, Laura Mol.
Allemaal van harte gefeliciteerd!

Wat nog vermeld moet worden is dat Bas Molenaar als enige een tien had! En Tjade Blanker was zo snel klaar met Stap 1 dat hij ook nog Stap 2 heeft gedaan en nog allebei geslaagd ook. Dit is uniek en nog nooit gebeurd op de club!!