Postzegeltentoonstelling "Noordzeepost 2000"

De postzegelvereniging "IJmuiden" organiseert op zaterdag 18 maart van 11.00 – 17.00 uur en zondag 19 maart 10.00 – 16.00 uur a.s. een propagandatentoonstelling met 90 gevarieerd gevulde kaders, waaronder 8 bolle kaders.
Activiteiten zijn: ruilen, dubbeltjesboeken en simultaanwedstrijden van schaken op 18 maart en dammen op 19 maart. Aanwezig zijn handelaren en schilderijen van zee- en havengezichten, en vele activiteiten voor de jeugd.
Heeft u familie of vrienden die de dam- of schaakkunst machtig zijn, ze zijn van harte welkom. Dit alles vindt plaats in het Maritiem-instituut (Nova College) Kanaalstraat 7 te IJmuiden. Toegang gratis, inlichtingen: Mevr. Bakker-Bakker, tel. 0255-522310.

Namens de postzegelvereniging,
Mevr. G.C. Bakker-Bakker

Postzegel vereniging IJmuiden

Beste mensen, ik wil u voorstellen aan de Postzegelvereniging "IJmuiden". Wij bestaan in maart 2000 65 jaar en willen dat door een tentoonstelling kenbaar maken. De laatste 25 jaar is het een traditie geworden om elk lustrum te vieren met een tentoonstelling. Ook in postzegelland treden echter veranderingen op. Om daar op in te haken, willen wij de tentoonstelling toegankelijker maken voor niet filatelisten door andere verenigingen uit te nodigen. Daarom roepen wij de hulp in van uw vereniging, de damclub en de schilder- en tekenclub Terpen Tijn. Op de tentoonstelling "Noordzee Post 2000" zijn 90 kaders (vlakken van 1 bij 1 meter) gevuld met verschillende thema’s, o.a. ook een verzameling over schaken. Uw medewerking bestaat uit een simultaan wedstrijd, even zo ook bij de damvereniging. De bijdrage van Terpen Tijn bestaat uit schilderijen van Velsen en een ontwerp voor een postzegel. De tentoonstelling is op 18 en 19 maart 2000 in het Maritieminstituut nu Nova college, kanaalstraat 7 te IJmuiden. De openingstijden zijn zaterdag 18 maart van 11.30-17.00 uur en zondag 19 maart van 10.00-16.00 uur. De bedoeling is om wederzijds belangstelling voor elkaars vereniging te krijgen.

Postzegelvereniging IJmuiden