VHS 5 - Kijk Uit 3    5 - 3

Kijk Uit 3 haalt met 6 man 3 punten

Het was al moeilijk om 'n volledig team bij elkaar te krijgen. Van de vaste kern hadden er vier al laten weten niet mee te kunne doen. Uiteindelijk heb ik er nog een kunnen overtuigen, dat hij onmisbaar was. Dat kwam omdat van de vijf reserves, die ik heb, er drie lieten weten ook niet te kunnen spelen. Wat over bleef waren zeven spelers, die ik op kon stellen. Tot onze grote schrik kwamen op de speelavond zelf maar zes mensen opdraven. Wat bleek? Onze eerste bordspeler Jan Bontenbal was het helemaal vergeten en kon onmogelijk mee daar hij op het hondje van zijn huishoudster paste. Hij zag geen oplossing en heeft hiervoor mij persoonlijke de volgende dag gebeld en zijn excuses aangeboden.

We begonnen dus met 'n 2 - 0 achterstand aan de wedstrijd. En uiteindelijk bleek dit ons de das om te doen. We hebben eigenlijk gelijk gespeeld met 3 - 3. Twee wonnen er, dat waren René Koens en Floor Schoone, en Ab van Katwijk en Arent Boer speelden remise. Alleen Peter Duijn en Sjef Kesnar verloren. Wie weet hadden we de eerste punten kunnen halen als we een volledig team hadden gehad. Dit is voor geen van de partijen leuk en geen reclame voor de vereniging. Ik hoop dat dit in de toekomst vermeden kan worden!

Teamleider Harry Olivier

V.H.S. 5 - Kijk Uit 3