Clubgebouw voldoet niet aan brandveiligheidsvoorschriften

Clubavonden tijdelijk opgeschort

Op woensdag 10 januari 2001 deelde de gemeente Velsen de damclub per brief mee dat ons clubgebouw niet voldoet aan de brandveiligheidsvoorschriften. Teneinde elk denkbaar risico te voorkomen, heeft de gemeente verordonneerd dat in de verenigingsruimte niet meer dan 25 personen gelijktijdig aanwezig mogen zijn. Twee keer per dag gedurende 7 dagen per week zal namens de gemeente het gebouw hierop geinspecteerd worden.

Tevens deelde de gemeente mee dat op dit ogenblik gewerkt wordt aan het brandveilig maken van het gebouw en dat de noodzakelijke voorzieningen naar verwachting eind februari getroffen zullen zijn.

Dit betekent voor ons schakers en dammers dat de normale clubavonden voorlopig geen doorgang kunnen vinden totdat het gebouw brandveilig is. Immers bij het gelijktijdig organiseren van onze clubavonden overschrijden wij ruim de gestelde limiet aan het aantal personen dat gelijktijdeig aanwezig mag zijn. Het bestuur van Kijk Uit is bezig samen met de damclub naar een oplossing voor dit probleem te zoeken. Te denken valt aan één clubavond per twee weken voor beide verenigingen, een andere lokatie, of de clubavond op een andere avond verspelen. De avonden waarop een thuiswedstrijd voor de bondscompetitie moet worden gespeeld, hebben in ieder geval voorrang.

Niet alleen de damclub en de schaakclub worden met dit besluit geconfronteerd, ook de bridgevereniging met 70 leden die op maandagavond speelt, lijdt hieronder.
De damclub heeft intussen een brief aan de gemeente gestuurd om tot een tijdelijke oplossing te komen. Aanstaande woensdag 17 februari zal een gesprek plaats vinden tussen wethouder Korf van Sportzaken en vertegenwoordigers van de drie gedupeerde verenigingen.

Het bestuur zal zo spoedig mogelijk bekend maken wanneer en waar wij onze clubavonden kunnen voortzetten.