Oude regels en nieuwe regels

Het seizoen zit er bijna op, nog een paar weken en dan kunnen we tot

25 augustus 2000

even uithijgen van een enerverend seizoen. Twee kampioenschappen en een nieuw clublokaal dat gebeurt niet elk seizoen. De kampioenschappen mogen wat mij betreft een jaarlijks terugkomend ritueel worden, veranderen van clublokaal liever niet.

De voorjaarsvergadering heeft dan ook unaniem besloten op de vrijdagavond in het DCIJ gebouw te blijven. Omdat ook de damclub unaniem besloot dat we mogen blijven, gaan we volgend jaar gewoon door. Maar er zijn wel een paar zaken waar we betere afspraken over moeten maken. Wat mij betreft een heel belangrijke is de rust tijdens de speelavond en bij de aanvang daarvan.

De schakers zijn duidelijk minder gedisciplineerd als de dammers en daarmee storen we nogal eens de dammers die eerder beginnen. (Zij hanteren een ander speeltempo!) Hier moeten we verandering in brengen. Om dit te bereiken worden er een paar wijzigingen doorgevoerd:

20.00 uur

Uitstel is op individuele basis mogelijk.

0255-524646

Dit telefoontoestel zal normaal gesproken nooit opgenomen worden, zodat u een bericht in de voice mail kunt inspreken. Dit bericht kan vervolgens door de wedstrijdleiders worden afgeluisterd zodat wij weten wie komt schaken.

19:00 uur

te zijn doorgegeven. Meldt u zich later aan dan loopt u het risico geen partij te hebben, meldt u zich later af dan verliest u het recht op de 1/3 bonus van het keizer systeem.

Denk tijdens het begin en eind van de partij ook aan de dammers, praat niet hardop en probeer de herrie van het opzetten van de stukken zoveel mogelijk te beperken. Laten we er met zijn alle voor zorgen dat het in de speelzaal rustig is en blijft.

Een andere belangrijke gebeurtenis was de benoeming van Dick Kruijff en Hajo de Vries tot materiaal commissaris. (Gerrit Nanne was aftredend.) Een ervaren team (Dick Kruijff heeft deze taak reeds eerder bij s.c. Santpoort op zich genomen.), in hun eerste week wisten ze al een groot aantal klokken te repareren en zijn ze voortvarend begonnen met het uitmesten van de kasten. Als er nog mensen zijn die interesse hebben in oude jubileum folders van Kijk Uit (60 jaar) of de KNSB (100 jaar) laat het Hajo en Dick weten er ligt nog een stapel papier dat weg moet.

Ik hoop dat volgend seizoen iedereen weer massaal opkomt, we hebben u hard nodig. In ieder geval een prettige vakantie en veel inspiratie voor het nieuwe seizoen.

Voorzitter, Sinclair Koelemij