Kijk Uit 3 - Excelsior 3    6 - 2!

In de eerste bondswedstrijd van dit seizoen heeft ons derde team een ruime overwinning geboekt. In een overvolle zaal, want ook de damclub speelde een bondswedstrijd, werd Excelsior 3 met duidelijke cijfers teruggewezen.

Het begon met een nederlaag, de enige, van Nico Nanne die met een g4-opening geen raad wist en zich na 21 zetten mat liet zetten. Het werd al snel gelijk toen Arent Boer in een Engelse opening heel fraai drie pionnen won en het eindspel secuur uitspeelde. Hierna een fraaie remise van Hajo de Vries die met wit een goede stelling opbouwde maar de winst uit zijn handen liet glippen. Tussenstand 1˝ - 1˝.
Hierna volgden vier overwinningen op rij van Jan Bontenbal, Floor Schoone, Peter Duijn en Hans Wijdoogen. Floor verloor een stuk maar zijn tegenstander ging op de 35e zet!? door zijn vlag. Peter scoorde een fraai punt door zijn tegenstander in een Hollandse partij langzaam maar zeker de duimschroeven aan te draaien. Hans moest in een opening waarbij beide spelers lang rokeerden een triple-pion op de c-lijn toestaan, waardoor zijn koning in het open veld kwam te staan. Het zag er slecht uit maar door een paar slechte zetten van zijn tegenstander werd de winst alsnog een feit. Jan was op zijn verzoek op het 7e bord gezet en had moeite genoeg om zijn tegenstander te verslaan. Ook hier was het een blunder van zijn tegenstander die de winst bracht. Op dit moment was met de stand 5˝ - 1˝ de eerste winst voor ons al binnen, waarna René Koens er nog een verdienstelijke remise aan toevoegde.

Na verleden jaar geen enkel punt te hebben behaald, was dit de eerste overwinning voor het team. De eerste klap ...... Een hele fraaie overwinning, maar dat hij zo groot zou uitvallen, daar zag het eerder niet naar uit. Bedankt voor jullie inzet, mannen!

Teamleider Harry Olivier

Gedetailleerde uitslagen