Forse winst Kijk Uit 3

Kijk Uit 3 - A.S.G. 2    6 - 2

Op vrijdag 8 december trad het 3e team aan tegen A.S.G. 2 uit Alkmaar voor haar derde bondswedstrijd. Tegen een zeer jeugdige ploeg - de jongste was 13 jaar - werd een fraaie overwinning behaald. Met de sprekende cijfers van 6 - 2 (8 - 0! was ook mogelijk) werden de gasten van het bord gezet. Het was de tweede overwinning voor dit team, dat verleden jaar geen enkele overwinning behaalde en nu op een fraaie tweede plaats staat achter Lange Rokade, met 4 punten en 14˝ bordpunt. Nog vermeldenswaard is dat Arend Boer topscorer is met 3 overwinningen.

Hajo de Vries opende de score door zijn tegenstander helemaal murw te spelen. De arme man moest van lieverlee steeds meer materiaal inleveren. Toen hij ook nog zijn toren verloor, was het gedaan. Een goede partij van Hajo die met 1˝ uit 2 een goede score heeft. Stand 1 - 0.

Hajo de Vries

Het tweede punt werd gescoord door "good old" Hans Wijdoogen, die in zijn bekende speelstijl zijn jeugdige tegenstander overrompelde, die in het eindspel volledig de weg kwijt was. Met alleen de koning tegen koning en 4 pionnen bood hij ook nog remise aan. Hans weigerde dit uiteraard. Stand 2 - 0.
Het derde punt kwam van Floor Schoone die zijn tegenstander een koningsaanval voorschotelde waartegen deze geen raad wist. Een zeer fraaie aanval die ons op 3 - 0 zette.
Het vierde punt kwam van Peter Duijn die met wit aan het 2e bord een prima partij speelde en zijn tegenstander geen schijn van kans gaf. Het ging van een leien dakje. Stand 4 - 0
Op dit moment stonden de overige partijen ook allemaal goed, zo niet gewonnen voor ons, dat ik als teamleider al op 7 - 1 of 8 - 0 rekende. Wat scherts mijn verbazing dat twee zo goed als gewonnen staande partijen van Jan Bontenbal en Nico Nanne toch nog werden weggegeven waardoor het nu 4 - 2 werd in plaats van 6 - 0. Nico liet zich mat zetten terwijl het heel eenvoudig te pareren was en Jan liet toe in een gewonnen staand eindspel van toren, koning en 5 pionnen tegen toren, koning en 4 pionnen, de torens af te ruilen waarna hij ook nog zijn fraaie pionnen verloor. Derhalve werd de stand hiermee op 4 - 2 gebracht. Gelukkig stond René Koens op dat moment een stuk voor en duidelijk gewonnen en had Arend Boer een hele goede stelling opgezet. René maakte het wel kundig af en hiermee was de overwinning al binnen. Stand 5 - 2.
Ook Arend wist de winst te pakken en daarmee ook topscorer te worden met 3 uit 3. Eindstand 6 - 2.
Al met al toch een fantastische prestatie van dit team.

Gedetailleerde uitslagen

Kijk Uit 3 - A.S.G. 2 6 - 2