Jan Timman schaakt in Velserbroek

Uit de Jutter van 7 september 2000

Timman2.jpg (54109 bytes)

VELSERBROEK - Afgelopen zaterdag 2 september kwam Jan Timman naar het hart van winkelcentrum Velserbroek om daar wedstrijden te spelen tegen liefhebbers van dit edele spel. Schaakclub Santpoort was op dit idee gekomen nadat zij de Rabobank lenteprijs hadden gewonnen. In samenwerking met winkelcentrum Velserbroek konden zij uiteindelijk dit plan realiseren. Velen kruisten de degens met Timman, en voor degene die een remise of winstpartij tegen hem boekten, lag er een prijsje klaar. De meesten zullen het daar echter niet voor gedaan hebben. Het is natuurlijk hartstikke leuk om tegen een goede schaker als Jan Timman te spelen.

Van Kijk Uit deden Cor Dekker, Gerard Rill en Nikolai Drel mee. Gerard en Nikolai delfden het onderspit maar Cor wist een fraaie winst te boeken.