Paasschaakdamtoernooi groot succes

Joop Wind, Jaap Beekhuis, Jack van Buuren en Andries Visser grijpen de hoofdprijs

Op Goede Vrijdag organiseerden Damclub IJmuiden en Schaakclub Kijk Uit al weer voor de derde achtereenvolgende keer het Paasschaakdamtoernooi. Beide denksportverenigingen houden hun clubavond op dezelfde avond in de week, te weten op vrijdagavond, en spelen in dezelfde speelzaal. Dat dit prima bevalt blijkt wel uit de uitstekende samenwerking en de organisatie van gemeenschappelijke activiteiten. Zo ook dit Paasschaakdamtoernooi.

Leden en oud-leden van beide verenigingen waren uitgenodigd om de degens met elkaar te kruisen. Gemengde teams bestaande uit twee dammers en twee schakers streden in zogenaamde vluggerpartijtjes (5 minuten per persoon per partij) om de paaseieren. Dammers speelden tegen dammers en schakers tegen schakers.

Door de grote opkomst konden 11 teams samengesteld worden. Een volledige competitie van 10 ronden werd afgewerkt. Om iedereen goed in te delen is altijd weer een hele klus maar gelukkig was er een computer beschikbaar om de zaak in goede banen te leiden.

Naast het competitie element speelde de gezelligheid ook een belangrijke rol. Er werd dan ook heel wat gelachen om de blunders die af en toe gemaakt werden. Na afloop deelde voorzitter Wim Winter de prijzen uit aan de winnende teams. Winnaar werd het team bestaande uit Joop Wind, Jaap Beekhuis, Jack van Buuren en Andries Visser. De poedelprijs werd gewonnen door het team van Albert Roelofs, Henk van Nieuwenhuizen, Piet Kok en André Hennipman.

Eindstand

Team Match