Peter van Nieuwenhuizen clubkampioen van Kijk Uit

Met nog één ronde te gaan heeft Peter van Nieuwenhuizen nu reeds het clubkampioenschap van Kijk Uit veroverd. Na een remise tegen Nikolai Drel is hij onbereikbaar voor de concurrentie geworden.

Helemaal onverwachts is dit resultaat niet. In de bondscompetitie heeft Peter een gigantische score gehaald van 7 punten uit 9 wedstrijden en daarmee een Toernooi Prestatie Rating (TPR) van maar liefst 2329 punten. Hiermee is hij tevens topscorer van de bondsteams geworden. Peter was dus in prima vorm.

Peter van Nieuwenhuizen

Het enige minpuntje was dat Peter zich maar ternauwernood plaatste voor de finalegroep. Na de 20e ronde was de tussenbalans opgemaakt. De 6 hoogst geëindigde spelers plaatsten zich voor de finale zeskamp. Peter stond op dat moment op de 7e plaats maar doordat Arent van Nieukerken niet kon meedoen wegens zijn verblijf in Polen kwam Peter alsnog in de finalegroep terecht. In de eerste drie ronden startte hij met 2 verliespunten (tegen André Kunst en Nikolai Drel) maar daarna rolden er alleen nog maar winstpartijen uit zijn vingers plus één remise in de voorlaatste ronde om het clubkampioenschap veilig te stellen. Een prestatie van formaat. Proficiat!

Alle uitslagen en de tussenstand kunnen hier bekeken worden.