Plafond bar clubgebouw ingestort

Vrijdagmiddag 13 december 2002 werd door onze buren van de aquariumvereniging ontdekt dat er water uit het plafond van hun keuken sijpelde. Nadere inspectie onthulde dat ook onze speellokaliteit was getroffen. Door lekkage van een verwarmingsbuis was het halve plafond van onze bar naar beneden gekomen. De schade was groot want door het instorten van het plafond waren lampen en glaswerk vernield. Door de lekkage was alles dor en door nat. Ook de elektriciteit was uitgevallen wegens kortsluiting (er hing een gevaarlijke brandlucht in de bar) en daardoor deed ook de verwarming het niet. Nog diezelfde middag is de lekkage gerepareerd. Gelukkig waren de speelzaal en de hal, waar ons schaakmateriaal wordt bewaard, gevrijwaard van deze ramp.

De clubavond van 13 december kon niet doorgaan. Ook de bondswedstrijden van de eerste teams van de schakers en de dammers, die de zaterdag daarop plaats vonden, konden niet in onze speelzaal verspeeld worden. Deze wedstrijden konden gelukkig verplaatst worden naar het Polderhuis in de Velserbroek.

Het is nog niet bekend wanneer de schade hersteld zal zijn en of er volgende week weer in ons clubgebouw gespeeld kan worden. Houdt daarom deze website in de gaten voor vervolg nieuws.