De website van Kijk Uit is verhuisd

Wij zijn veranderd van webhosting provider. Ons nieuwe adres is

Voorheen werd onze site gehost door HetNet van KPN, nu worden wij gehost door het bedrijf Atux.

Waarom zijn we verhuisd?

Hiervoor hebben we verschillende argumenten die hieronder volgen.

1. Een eigen naam

Bij deze provider konden we ook onze eigen domeinnaam laten registreren. Onze domeinnaam is schaakclubkijkuit.nl. Het voordeel is dat onze club gemakkelijker te vinden is op het Internet. Bovendien is de naam ons eigendom. Dat betekent dat we deze naam behouden ook als we onverhoopt van provider zouden veranderen.

2. Meer disk ruimte

Bij HetNet hadden we 22 MB diskruimte ter beschikking. Tot vlak voor de verhuizing was de volledige ruimte in gebruik. Dat betekende dat we bijvoorbeeld verslagen, foto's en clubbladen zouden moeten gaan verwijderen. Een van de doelstellingen van de website is echter dat het ook een soort archief is waar leden in kunnen zoeken.
Bij onze huidige provider kunnen we beschikken over 100 MB diskruimte oftewel bijna 5 keer zoveel. We kunnen dus weer jaren vooruit.

3. Meer mogelijkheden

We hebben nu meer mogelijkheden tot onze beschikking. Om een paar voorbeelden te noemen.

4. Alle leden een Kijk Uit e-mail adres

Vanaf nu hebben alle leden een Kijk Uit e-mail adres. Alle e-mail voor dit adres wordt doorgestuurd naar je eigen e-mail adres (mits je natuurlijk een eigen e-mail adres bezit; zoniet dan wordt het naar de secretaris gestuurd die er zorg voor draagt dat je het op papier in handen krijgt). Alle e-mail adressen bestaan uit voornaam.achternaam@GEENSPAMschaakclubkijkuit.nl. Door de eenvoudige adressering hoef je van niemand meer zijn e-mail adres te onthouden. Bijvoorbeeld het adres van André Kunst is andre.kunst@GEENSPAMschaakclubkijkuit.nl. Een tussenvoegsel wordt met puntjes ertussen gezet voornaam.tussenvoegsel.achternaam@GEENSPAMschaakclubkijkuit.nl. Bijvoorbeeld het adres van Sebastiaan van Westerop is sebastiaan.van.westerop@GEENSPAMschaakclubkijkuit.nl. Zie ook de ledenlijst. Als je van provider verandert dan verandert je Kijk Uit e-mail adres niet. De webmaster van Kijk Uit zorgt ervoor dat de e-mail gericht aan het Kijk Uit adres wordt doorgestuurd naar je nieuwe e-mail adres.
Bovendien zijn er nu algemene adressen voor de diverse functies binnen Kijk Uit. Je hoeft dus niet meer te weten wie die functie vervult. Zie ook de bestuursgegevens. Er zijn adressen voor:

De voorzitter
De secretaris
De penningmeester
De wedstrijdleider interne competitie
De Bondswedstrijdleider
De teamleider van Kijk Uit 1
De teamleider van Kijk Uit 2
De teamleider van Kijk Uit 3
De redactie van het clubblad
De jeugdleider
De webmaster van de website
De materiaalcommissarissen
De bibliothecarissen
De kascommissieleden

Ook voor buitenstaanders en de NHSB is dit erg handig. We hoeven nooit meer e-mail adres wijzigingen door te geven.

5. Eenvoudiger beheer van de website

Onze nieuwe provider biedt ons meer en betere mogelijkheden om de website bij te houden. We hebben de beschikking over secure shell (SSH), file transfer protocol (FTP), hypertext transfer protocol (HTTP) en FrontPage extensies plus een browser interface via HTTPS. Met deze communicatie mogelijkheden kan de webmaster met één druk op de knop de hele website verversen.
Bij de vorige provider moest de webmaster file voor file uploaden.

Natuurlijk zit aan deze verbeteringen een prijskaartje. Tot voor kort was onze vorige provider gratis. Maar hier was al een eind aan gekomen. Per maand werd een klein bedrag in rekening gebracht. De verwachting was dat dit bedrag alleen nog maar zou stijgen. Op de eerstvolgende ledenvergadering zal het bestuur inzicht geven in de financiële consequenties van de verhuizing.

Een laatste opmerking: verander je bookmark voor Kijk Uit in het nieuwe adres

en geef het door aan al je familieleden, vrienden en kennissen.

Webmaster André Kunst