In september rookverbod in sportaccommodaties

Uit de Jutter van 5 juni 2003

Velsen - Met ingang van 15 september mag in de gemeentelijke sportaccommodaties niet meer worden gerookt. Dat geldt ook voor de kantines. Het betreft de sporthallen in Velsen, de gymnastiekzalen, het zwembad en de gebouwen Jan Ligthart en Spaarnberg. "Dit is puur een uitvoering van het landelijke beleid op dit gebied", aldus wethouder Bal tijdens de wekelijkse persconferentie van burgemeester en wethouders.
"Deze regelgeving vloeit voort uit de bepalingen in de Tabakswet. Wij krijgen als gemeente zelfs een boete als deze maatregel niet nageleefd wordt, omdat wij de eigenaar zijn van de accommodaties Dus wordt de maatregel ook in de huurovereenkomsten van de gebruikers van de gemeentelijke sportaccommodaties vastgelegd". Bal acht het niet onwaarschijnlijk dat binnen niet al te lange tijd ook de sportverenigingen met eigen clubhuizen aan de maatregel moeten geloven.