Jubileumjaar Kijk Uit afgesloten met feestelijke boottocht

Fotogalerij

Ter afsluiting van haar 75-jarig jubileumjaar organiseerde Kijk Uit op zaterdag 6 september 2003 een feestelijke boottocht over de Vecht voor alle leden en hun partners. Vele leden hadden zich voor de boottocht ingeschreven want het gezelschap bestond uit maar liefst 32 personen: Peter Hamersma met vrouw, Patrick de Koning, Mevr. Hölscher, Sinclair Koelemij, André Kunst, René Koens, Frank van Maanen, Henk van Nieuwenhuizen met vrouw, Hajo de Vries, Andries Visser met zoon, Sjef Rosier, Colleen Otten, Peter van Nieuwenhuizen, Sebastiaan van Westerop, Ab van Katwijk met vrouw, Jan Geus met vrouw, Frank Buijck met zoon, Jan Bontenbal, Marcel Sondervan, Arend Boer met vriendin, Maarten Gouda, Peter Weeren met zoon, Lourens van Veelen met vrouw.

Tussen 16:00 en 16:30 uur verzamelden we bij ons clubgebouw vanwaar de bus naar Maarsen zou vertrekken. Nog snel werden wat schaakborden en stukken ingeladen voor het geval enkele leden ontwenningsverschijnselen zouden vertonen tijdens de tocht. Iedereen was keurig op tijd zodat de gehuurde bus van Connexion precies half vijf kon vertrekken. Onderweg begon het te regenen maar toen we om 17:20 uur in Maarsen aankwamen was het schitterend weer. Daar troffen we Frank van Maanen aan, die sinds 1991 in Leiderdorp woont en niet meer op de clubavonden verschijnt maar altijd lid is gebleven.

Na twee minuten wandelen bereikten we de opstapplaats van de boot. De 7-koppige bemanning (schipper en bedienend personeel) begroette ons vriendelijk terwijl wij de loopplank bestegen en een plaatsje zochten op het bovendek. De boot lag er schitterend bij met tafeltjes en stoelen buiten op het dek en ook in de ruime kajuit. Onmiddellijk na afvaart werden we getrakteerd op koffie met gebak.

Het achterdek van het schip

De tocht zou ons 4 uur lang over de Vecht voeren waarbij halverwege werd omgekeerd voor de terugreis. Onderweg zagen we prachtige villa's en landhuizen. We kwamen andere gezelschappen (op boten of aan land op terrassen) tegen die ook iets te vieren hadden, waaronder - heel toevallig - een verjaardag van een 75-jarige. Voorzitter Sinclair schoot driftig fotootjes en Henk van Nieuwenhuizen filmde het geheel met zijn videocamera.

Verschillende bruggen werden gepasseerd

Na een uurtje varen kwamen de wolken opzetten en begon het te regenen. Maar dat was geen probleem want het eten was zojuist klaargezet. Iedereen begaf zich naar de kajuit alwaar een warm en koud buffet bestaande uit verschillende salades, vlees- en visschotels, klaar stond.

Mevr. Hölscher, André en Peter laten het zich goed smaken

Het eten smaakte prima en bestond uit:

Koude gerechten

Warme gerechten

Nagerecht

Intussen werd er druk geconverseerd onder het genot van vele drankjes die onbeperkt geschonken werden. Een sneltekenaar maakte van iedereen een karikatuurtekening die soms een akelig goede gelijkenis toonde. De tekeningen krijgen nog een speciale bestemming.
Bij sommigen begon het toch een beetje te kriebelen en enkele schaakborden en stukken werden tevoorschijn gehaald voor een potje schaak. Intussen begon het langzaam donker te worden en werd het iets frisser.

Patrick, Hajo en Marcel met (hoe kan het ook anders) een biertje op het dek

Er waren gelukkig ook droge perioden en kon er op het dek verder genoten worden van de boottocht. Even voor half tien meerde de boot weer aan. Alle spullen werden ingepakt en met een hartelijk dank voor de bemanning ontscheepten we ons.
De bus stond reeds klaar om ons naar IJmuiden te vervoeren. Precies op schema om 10:15 uur arriveerden we bij ons clubgebouw waarna een ieder met een goed gevoel naar huis ging.

Fotogalerij