De schaakmatch Newcastle - Seaport Amsterdam

Definitief in het weekend van 17, 18 en 19 juni 2005

De match tegen Newcastle is definitief gepland voor de derde week in juni 2005. Vertrek vrijdag aan het eind van de middag 17:30 uur, aankomst zaterdagochtend 9:00 uur in Newcastle. We spelen dan twee partijen tegen spelers uit Newcastle, onderbroken door een lunch, aangeboden door het gemeentebestuur van Newcastle, waarna we met de boot van 17:00 uur weer terugvaren naar IJmuiden. Aankomst zondagochtend 9:00 uur.

De naam Seaport Amsterdam komt omdat het gemeentebestuur van het grote Newcastle een match tegen een 'dorpje' als Velsen wat minder aantrekkelijk vond. Een aardige ingeving van Peter Hamersma leverde Seaport Amsterdam op als compromis waar iedereen mee kan leven. En het levert ons de mogelijkheid dat als er onvoldoende belangstelling van Kijk Uit leden is om de 20 borden te vullen, we een beroep kunnen doen op de IJmond spelers uit Beverwijk en Uitgeest. Maar in de eerste plaats organiseren we het voor de leden van Kijk Uit. In januari zullen we de financiële details op de website publiceren en jullie vertellen hoe jullie je kunnen inschrijven. Houdt de website in de gaten!