Ger van 't Veen overleden

Woensdag 25 januari j.l. is een goeie schaakvriend van schaakclub Kijk Uit overleden. Op slechts 56 jarige leeftijd, overleed oud Pat Mat en Wijker Toren voorzitter Ger van 't Veen. Ger was een man die mensen wist te binden en het vertrouwen genoot van een ieder die met hem samenwerkte. Charmeur, levensgenieter, optimist en opportunist het zijn kenmerken die allen van toepassing waren op Ger.

Ger was gedurende zijn voorzitterschap vele jaren betrokken bij de organisatie van de jaarlijkse Gemeente schaakvierkamp. Zijn enthousiasme zorgde ervoor dat alle betrokken verenigingen samen de kar trokken en er een goede band ontstond tussen de verenigingen. Ook voor het schaakleven in Beverwijk speelde hij een beslissende rol bij de fusie tussen de schaakclubs Weenink en Pat Mat. De tegenstellingen tussen Pat Mat en Weenink waren aanzienlijk maar ook hier wist Ger het vertrouwen van de eigen Pat Mat leden en het bestuur van Weenink te winnen, zodat de Wijker Toren tot stand kon komen. Hij wist jonge sterke schakers aan de vereniging te binden zodat de Wijker Toren kon uitgroeien tot de sterkste vereniging in de IJmond.

De laatste jaren speelde Ger regelmatig mee op ons Paastoernooi. Een vluggeraar bij uitstek en kampioen aan de bar tot in de late uurtjes. We zullen Ger missen als schaker, bestuurder maar vooral als de warme persoonlijkheid die de historische rivaliteit tussen Pat Mat en Kijk uit wist te overbruggen.

Het bestuur van Kijk Uit wenst Ger's familie en de leden van de Wijker Toren veel sterkte toe en spreken de hoop uit dat de Ger's bindende kracht ook in de toekomst de band tussen de schaakverenigingen in de IJmond mag inspireren.

Ger wordt komende woensdag 1 februari gecremeerd op Westerveld te Driehuis (12:45 uur).

Helaas is het zo dat zowel secretaris Andre als voorzitter Sinclair woensdag in het buitenland verblijven en daardoor niet aanwezig kunnen zijn bij de crematie. Wij hopen dat andere Kijk Uit leden tijd kunnen vinden om Kijk Uit te vertegenwoordigen bij het afscheid van Ger van 't Veen.

Namens het bestuur van s.c. Kijk Uit

voorzitter S. Koelemij