Het goede leven is weer voorbij, de grijze cellen moeten weer aan het werk

Nieuwsbrief 2006-2007 - 1

Clubgenoten,

De warme zomer is weer voorbij, de zon laat zich als ik dit schrijf al nauwelijks meer zien dus wordt het weer tijd om te denken aan het nieuwe seizoen 2006/2007.
Waar de een het notitieboekje ver weggestopt heeft en de schaakstukken in een grote schoenendoos onder de bank weggemoffeld heeft, heeft de ander gedurende onze rustperiode gebruikt om in verschillende toernooien nog wat routine te bewaren. Hetzij in Haarlem (Sebastiaan en Sjef), hetzij in Amsterdam (Jan Geus) of in Beverwijk Andries, Ingmar, Han, Patrick en Sjef. Anderzijds zullen er ook veel leden op internet en via de kranten de kampioenschappen gevolgd hebben.
Maar in augustus gaan we weer aan de slag in de Eksterlaan.

Snelschaaktoernooi

Om te beginnen starten we op 18 augustus met een opwarmertje, het traditionele snelschaaktoernooi waarbij iedereen weer kan voelen hoe we het paard op f3 zetten.
Ik hoop dat velen van ons dan aanwezig zijn want vorig jaar was de opkomst wat magertjes.

1e ronde keizercompetitie

De week daarop begint het grote werk, op 25 augustus begint de eerste ronde van de keizercompetitie. De competitie die beslist wie er dit seizoen de clubkampioen wordt en een geijkte plek om het nodige spelritme op te doen om in de externe competitie van ons te doen spreken.
Ons eerste team zal zich moeten handhaven in de hoogste klasse van de NHSB, ons tweede team zal er toch zeker voor moeten zorgen dat ze weer promoveren naar de derde klasse en het derde team waarvan we hopen dat het weer een achttal wordt, moet onze aanstormende jeugd klaarstomen voor het grote werk.
En hoe hard onze jeugdspelers er aankomen blijkt wel als we op de ratinglijst kijken, want daar staat onze jeugdkampioen Dick Wijker met een rating van 1707.

BBQ

Om onze banden wat te versterken met onze mede-denksporters, de dambroeders van DCIJ, wordt er door de damclub op 26 augustus een barbecue georganiseerd waarbij ook de schakers van harte welkom zijn. Een kleine bijdrage in de kosten voor deze schranspartij wordt wel gevraagd.

Toernooien

Ook op organisatorisch gebied zit onze vereniging niet stil zo zijn er leden actief in een tweetal toernooien. Zo organiseert Kijk Uit in samenwerking met de Stichting Schaken in Noord-Holland het Herfstkampioenschap voor veteranen die op woensdag 27 september van start gaat. 55+ raadpleeg onze website.
En gesponsord door de Stichting Schaakpromotie IJmond zal in het weekend van 27 t/m 29 oktober een vierkampen-toernooi gehouden worden.
Houd de agenda’s goed in de peiling!

Sjef Rosier