Kijk Uit boert goed tijdens De Uil vierkampen 2007

Vijf leden van Kijk Uit waren het weekend van 15 en 16 juni afgereisd naar Hillegom om aan het 35e vierkampentoernooi van De Uil mee te doen.
De hoogst gerate speler van het vijftal was Dick Wijker die in groep 10 mocht acteren. Dick kijkt met gemengde gevoelens terug op zijn prestaties. De eerste partij ging goed, in de tweede trok hij met een mazzeltje de winst naar zich toe en bij de derde partij was kennelijk de kaars uit want die stond bol van de fouten. Met een 50% score en een derde plek kon Dick huiswaarts temidden van vier prijs winnaars.
In groep 14 speelde Andries Visser. De eerste twee wedstrijden won hij gedecideerd en de derde eindigde binnen zeventien zetten in een gentlemenremise met de nummer twee van zijn groep.
In groep 15 speelde Patrick de Koning die op vrijdag lelijk in de fout ging. Even nadat hij had lopen verkondigen dat hij voor zijn gevoel een groep of twee te laag speelde, liep hij in een paardvork en moest hij afstand doen van zijn dame. Gelukkig wist Patrick dit op zaterdag te herstellen, mede door een memorabele partij tegen de altijd lastige Carel Kuip. Een tweede plek in zijn groep was zijn deel.
Ook tweede in zijn groep werd Ingmar Visser. Nadat hij de eerste twee wedstrijden in groep 16 had gewonnen, bleek de zaterdagmiddag teveel van zijn concentratie te vergen.
Tenslotte wist Sjef Rosier de een na laatste groep op zijn naam te schrijven. Met een remise en twee overwinningen bleef hij de concurrentie voor.

Sjef Rosier