ZomerCUP 2007 in Beverwijk

ZomerCUP 2007
Na een uitbundig schaakseizoen is schaakvereniging ‘de Wijker Toren’ gewoon doorgegaan met de zomercompetitie. Ondanks het natte, winderige, koude zomerse dagen van juli hebben de schakers van de vereniging zich vol overgave op de ZomerCUP 2007 gestort. De organisatoren hebben nog geen maatregelen getroffen om de weergoden wat gunstiger te stemmen hoewel Bachus wel benaderd is, tot nu toe nog zonder resultaat.

In de zomermaanden wordt er met uitzondering van de Beverwijkse feestweek iedere donderdag een speciale schaakcompetitie gespeeld. Competitieavonden met ongewone namen zoals ‘Brainwash’, ‘Quick Response’ en ‘Heftige Rapid’ moeten duidelijk maken aan de schakers dat er keer op keer iets anders te wachten staat.

Het Duel
Nieuw dit jaar in het programma is ‘Het Duel’. Deze vorm van schaken biedt twee schakers de gelegenheid onderling een duel uit te vechten. Dit gaat in de vorm van een tweekamp. Voorafgaand aan het duel worden afspraken gemaakt over het speeltempo, het aantal partijen en wat er gebeurt bij het onbeslist eindigen van een duel. Want een belangrijke regel in het duel is dat er altijd een winnaar aan het eind van de avond dient te zijn.

Zoals de sfeer van de ZomerCUP betaamt gaat alles op de 64 velden vol overgave maar uiteindelijk wel in zomerse traditie, dat wil zeggen zonder het mes op de keel maar wel onder het genot van een drankje.

Deelname
Zoals iedere zomer in de afgelopen jaren staat de ZomerCUP open voor alle schakers uit de directe omgeving van Beverwijk. Iedere donderdagavond tegen 20.00 uur kunnen liefhebbers zich aanmelden om een avondje mee te spelen in het clubgebouw van de schaakvereniging, Bodega de Schaker op het Meerplein te Beverwijk.

Uiterlijk tegen 22.30 uur wordt de avond afgesloten en dienen zowel Het Duel als de Zomercup een beslissing te hebben geforceerd. Maar er kan natuurlijk nog volop doorgeschaakt worden tot sluitingstijd. Om in de eindstand van de ZomerCUP te worden opgenomen dienen er minimaal vier avonden mee gespeeld te worden.

Tussenstand
Zie de Microsoft Excel spreadsheet.

Han Jansen