Strijd om clubkampioenschap in volle gang

Keizercompetitie ronde 9

Bijna alle tafels waren bezet afgelopen vrijdag in het Jan Ligthart gebouw. Tweeëntwintig schakers streden tegen elkaar met als doel het clubkampioenschap. In de groep voor wie het kampioenschap nog ver weg is deden Wim Geels, André Hennipman, Patrick de Koning en Hajo de Vries goede zaken. Zij wonnen redelijk snel van respectievelijk Piet Lanser, Kees de Boer, Maarten Gouda en Gregory van den Ende. Ook Tom van der Vlugt had een goede avond. Hoewel hij nog hard zijn best moest doen om niet in een patstelling terecht te komen, wist hij te winnen van Johan van Velthuijsen en zo zijn eerste winstpartij van dit seizoen te bewerkstelligen.

André Hennipman deed goede zaken door te winnen van Kees de Boer

De jeugdspelers hadden het zwaar, Gregory had al verloren, Siebren Frolich verloor kansloos van Jan Jansen en Ingmar Visser moest het opnemen tegen de kampioen van vorig jaar, Colleen Otten. Ingmar kon het niet bolwerken en moest het punt aan Colleen laten.
Sebastiaan van Westerop is weer op weg naar de bovenste plekken, dit maal liet hij Louwe Post zijn hielen zien. Ook Andries Visser blijft omhoog kijken. Na een moeizame partij tegen de taaie Han van der Moot wist hij dankzij de winst de top tien binnen te komen.
Een plek bij de eerste tien was ook waar Sjef Rosier en Jan Geus om streden. De strijd eindigde echter onbeslist. Hoewel Sjef in de partij het meeste initiatief had zat er op het eind niet meer in dan een puntendeling. In het gevecht om de hoogste positie wist Sinclair Koelemij knap te winnen van Arent van Nieukerken. Dankzij deze overwinning verstevigt Sinclair zijn plaats aan kop.

Sjef Rosier