Peter Hamersma behoudt koppositie

Keizercompetitie ronde 13

Een groot aantal spelers was naar de voormalige Jan Ligthart school getogen om een partijtje te schaken in de interne competitie van schaakclub Kijk Uit.
Ondanks de nederlaag tegen André Kunst wist Peter Hamersma zijn eerste plaats te behouden. Het verschil met de nummer twee bedraagt echter minder dan 1 punt! Peter verloor in tijdnood door zijn dame in de aanbieding te doen.

Peter Hamersma staat al drie weken lang aan kop

Jan Geus verloor onnodig door slordig spel van Sebastiaan van Westerop. Jaap Beekhuis was zo coulant om een remise te accepteren tegen Harry Olivier terwijl hij een pion voorstond. Colleen Otten nam Andries Visser in de tang. In de analyse na de partij vonden de spelers nog een goede zet voor Andries. André Hennipman verloor van Jan Jansen. Het was een lange partij waarin de kansen gelijk waren. Ingmar Visser en Patrick de Koning maakten er een vriendschappelijk partijtje van, met remise als resultaat.
Floor Schoone won van Louwe Post. Hier was onvoldoende denken om de ontwikkeling van de lichte stukken de oorzaak. Tweemaal zetten in de opening met de loper eerst naar c4 en dan weer naar b5 vraagt om moeilijkheden.
Dick Wijker speelde knap tegen de Leeuw opening van Sinclair Koelemij. Dick stond tenslotte twee pionnen voor in een toreneindspel. Door het niet nauwkeurig uitspelen van Dick werd het toch nog remise. Gebrek aan ervaring! Overigens een knappe prestatie van Dick.
Hajo de Vries en Dirk Geels maakten snel remise. Tom van Vlugt moest deze keer zijn meerdere erkennen in Maarten Gouda . Gregory van der Ende boekte een knappe overwinning op Siebren Frolich.
Vrijdagavond 24 november om 20.00 uur beginnen we aan de 14e ronde. U kunt altijd meespelen wij zorgen voor een tegenstander. Meer informatie is te vinden op de website www.schaakclubkijkuit.nl.

Jan Geus