André Kunst clubkampioen van schaakclub Kijk Uit

Keizercompetitie ronde 38

Voor de tweede keer in zijn schaakcarrière heeft André Kunst de titel van clubkampioen van schaakclub Kijk Uit in de wacht gesleept. De eerste keer was vijftien jaar geleden in 1991. Reeds drie ronden voor het einde van de interne schaakcompetitie had André al zo'n grote voorsprong op zijn naaste concurrenten opgebouwd dat de eerste plaats hem niet meer kon ontgaan.In de 23e ronde nam André de koppositie over van concurrent Sebastiaan van Westerop (die als derde eindigde) en stond die tot de laatste (38e) ronde niet meer af. Een andere kanshebber op de titel, Sinclair Koelemij, kon de zegereeks van André niet bijhouden en eindigde als tweede op ruim 200 punten achterstand.

Clubkampioen André Kunst

In groep twee was de strijd om de eerste plaats tot het einde toe zeer spannend. Hier streden Andries Visser en Patrick de Koning om het goud. Bijna om de week wisselden beiden van koppositie. Uiteindelijk wist Andries in een rechtstreeks duel met zijn concurrent de strijd in zijn voordeel te beslissen en de eerste plaats op te eisen. Patrick legde gedecideerd beslag op de tweede plaats. Harry Olivier werd ondanks zijn geringe opkomst maar dankzij een prima scoringspercentage van 64% verrassend derde.

Met grote overmacht werd jeugdspeler Ingmar Visser kampioen van groep drie. Reeds in ronde zes greep hij de eerste plaats en stond die niet meer af. In de algehele eindrangschikking eindigde hij als achtste en heeft hiermee aangetoond dat hij de top van de club begint te benaderen. Dirk Geels, die dit seizoen voor het eerst meespeelde in de schaakcompetitie, werd zeer knap tweede. Dirk de Waal, ook een nieuwkomer, eindigde op de derde plaats.

Met deze ronde is een einde gekomen aan het schaakseizoen van Kijk Uit. Het nieuwe schaakseizoen begint op vrijdag 17 augustus.

André Kunst