Kijk Uit 4 houdt koploper De Vennep 4 op remise

Kijk Uit 4 - De Vennep 4    2 - 2

Soms lijken geschiedenissen zich te herhalen. Nadat eerder deze week het tweede van Kijk Uit het kampioensfeestje van Heemstede verhinderde, was het nu de beurt aan het vierde team om De Vennep 4 van het kampioenschap af te houden en warempel, het lukte weer.
Mede dankzij de gebroeders Geels die een stevig potje vechtschaak op de borden kunnen laten zien.
Wim Geels die al snel zijn tegenstander tot overgave had gedwongen zette de toon. Broer Dirk volgde zijn goede voorbeeld zoals het hoort. Louwe Post moest op het laatst invallen voor de verhinderde Dirk de Waal. Misschien is daardoor zijn nederlaag te verklaren, want het bord bleek plotseling te groot voor Louwe die de doorgebroken pionnen onmogelijk nog kon verdedigen. En tenslotte onze jeugdspeler Siebren Frolich, die kwam ongeveer in dezelfde toren loper eindstelling terecht als vorige week en ja hoor, evenals toen moest hij de vlag strijken.

1. Wim Geels en 2. Louwe Post 3. Dirk Geels 4. Siebren Frolich

Een prima resultaat van het vierde dat nog één wedstrijd als viertal speelt, en daarna samen met het derde team, als alles goed gaat, het volgend seizoen als achttal verder gaat.
En we zeker voor het kampioenschap kunnen strijden, met als hoogtepunt de wedstrijd tegen het tweede van Kijk Uit.

Gedetailleerde uitslagen

Kijk Uit 4 (1099)   -   De Vennep 4 (1453)     2 - 2