Oud voor Nieuw

Aanmelding : vanaf 9.45 uur tot 10.00 uur
Start : 10.15 uur
Prijsuitreiking : 16.00 uur

Voorrondes: 10 minuten per persoon per partij. .
Finale rondes: Groep A en B 15 minuten per persoon per partij
Groep C 10 minuten per persoon per partij

In de voorrondes speelt zoveel mogelijk een jeugdlid tegen een seniorlid. De volgende 6 rondes wordt er in drie groepen gespeeld. Groep A en B zijn de seniorleden met de betere jeugdspelers en groep C bestaat uit de jongste jeugd.

In groep A en B zijn er geldprijzen te verdienen en in groep C bekers en medailles.

A-groep : 1ste prijs € 35 ; 2e prijs € 20 ; 3e prijs € 10
(jeugdprijzen : 1ste prijs € 20 ; 2e prijs € 12 ; 3e prijs € 8)
B-groep : 1ste prijs € 20 ; 2e prijs € 10 ; 3e prijs € 7
(jeugdprijzen : 1ste prijs € 12 ; 2e prijs € 8 ; 3e prijs € 5)

De geldprijzen worden beschikbaar gesteld voor het goede doel Stichting Gered Gereedschap. Deze stichting is een landelijke vrijwillersorganisatie die gereedschap inzamelt, opknapt en op aanvraag verstuurt naar ontwikkelingsprojecten. De inschrijfgelden van de deelnemers aan dit schaaktoernooi, van waaruit normaliter de geldprijzen voor de winnaars worden betaald, staan ter beschikking van de stichting Gered Gereedschap (zie ook verderop). De organisatie hoopt daarom op veel deelnemers.

Voor volwassen spelers bedraagt het inschrijfgeld € 10,00
Voor jeugdspelers bedraagt het inschrijfgeld € 5,00

Aanmelding vóór 27 december 2007.

Schriftelijk : Frits Welling ; Eksterlaan 116 ; 2026 XJ Haarlem
Telefonisch: 023-5378653
E-mail: fwelling@wish.net

of

Schriftelijk : Andries Visser, Schiplaan 460, 1974 LD IJmuiden
Telefonisch: 0255-535743

Ondervermelding van naam, geboortejaar en eventuele KNSB-rating.

Soli muziekcentrum
Hagelingerweg 325
(naast NS station Driehuis)
Santpoort-Noord
Parkeren voor het NS station aan de Noordzijde

Geschiedenis

De Stichting Gered Gereedschap is op 26 juli 1982 geboren in de achtertuin van Laura Dols in Amsterdam. In Engeland bestond de organisatie 'Tools For Self eliance' op dat moment al twee jaren. Het is Laura Dols die het redden van gereedschap over het kanaal gehaald heeft om het in Nederland op poten te zetten.Vijf jaar na oprichting, in 1987, telt Gered Gereedschap 75 plaatselijke groepen en groeit het aantal verschepingen van 4 in 1983 naar 23. Het reddingswerk blijkt aan te slaan. De redenen van deze vermenigvuldiging liggen in de eerste plaats in de eenvoudige logica van de doelstelling. Gered Gereedschap geeft mensen in de Derde Wereld letterlijk en figuurlijk de instrumenten in handen voor de opbouw van een zelfstandige toekomst. In de tweede plaats zijn het de werkzaamheden zélf die een aantrekkingskracht hebben. Niet praten, maar doen! Het werk van Gered Gereedschap trekt mensen met zeer verschillende achtergronden. Het merendeel van hen wordt toch gevormd door mensen met technische kennis. Zij willen deze kennis, veelal voor het eerst, inzetten voor concrete ontwikkelingshulp.

De Stichting Gered Gereedschap bestaat nu al 20 jaar. Zij kan terug zien op meer dan 750 projecten die dankzij het Nederlandse gereedschap een sterke impuls kregen. Gered Gereedschap is geen ééndagsvlieg van een paar wereldbestormers. Zij richt werkplaatsen en praktijklokalen in met kwaliteitsgereedschap. Jaarlijks levert Gered Gereedschap aan 100 verschillende projecten het gereedschap om hun dromen in daden om te kunnen zetten.

Stichting Gered Gereedschap is een landelijke vrijwilligersorganisatie die gereedschap inzamelt, opknapt en op aanvraag verstuurt naar ontwikkelingsprojecten. Op veel plaatsen in de wereld is het niet makkelijk om aan gereedschap te komen. Of je nu stoelen maakt, kleding naait of huizen bouwt; goed gereedschap is een eerste vereiste om er ook daadwerkelijk je brood mee te kunnen verdienen.

In veel landen moet gereedschap geďmporteerd worden. Dat maakt de aanschaf van gereedschap tot een kostbare zaak. En lastig, want veel geld is er vaak niet.
Tegelijkertijd wordt er in Nederland veel overcompleet gereedschap weggegooid. Stichting Gered Gereedschap brengt vraag en aanbod bij elkaar, door overcompleet gereedschap in Nederland in te zamelen, op te knappen en aan te bieden aan kleinschalige organisaties in ontwikkelingslanden. Voordat het gereedschap wordt opgeknapt, selecteert de Stichting alles wat aan materiaal binnenkomt. Zodat we er zeker van zijn dat er alleen kwalitatief goed gereedschap het land verlaat.

Stichting Gered Gereedschap zet zich in voor:

Stichting Gered Gereedschap
Postbus 3767 / 1001 AN Amsterdam
T. 020-6839609 / F. 020-6124502
E-mail: info@geredgereedschap.nl
Giro 70020

Schaken voor een goed doel!!!