Keizercompetitie begonnen

Keizercompetitie ronde 1

Onder de enthousiaste doch strenge leiding van de nieuwe wedstrijdleider Ingmar Visser was vrijdagavond de start van de interne competitie van schaakclub Kijk Uit in de Jan Ligthartschool. Helaas was de opkomst matig, maar de vakanties zijn nog niet afgelopen. Diegenen die wel aanwezig waren gingen er volop tegenaan.

Bij de toppers speelde André Kunst remise tegen Arent van Nieukerken en Sebastiaan van Westerop was Sinclair Koelemij de baas. Peter Hamersma won van Dick Kruijff, volgens Peter een spannende partij met een gewonnen eindspel voor hem. De mening van Dick Kruijff over deze partij kwam niet door de censuur.

Tom van der Vlugt tegen Maarten Gouda

Vader en zoon Visser speelden tegen elkaar en ondanks cadeau van een toren van vader aan zoon werd het toch nog remise. Dick Wijker en Patrick de Koning hielden elkaar lang in evenwicht en kwamen tot de conclusie dat er een interessant eindspel op het bord stond en besloten tot remise.
Louwe post kon op de 15e zet van zijn partij tegen Siebren Frolich de dame van Siebren veroveren, hij deed dat niet en verloor verdiend. De partij van Maarten Gouda tegen Tom van der Vlugt werd ondanks stevige tegenstand van Tom gewonnen door Maarten.

De gebroeders Geels speelden tegen elkaar en maakten er weer een prestigestrijd van. Broer Wim vocht voor wat hij waard was en sleepte er, hevig transpirerend, tot zijn grote vreugde een remise uit. Dat zal nog een gevecht worden in groep 3!

Al met al een geslaagde opening van het seizoen.

Louwe Post