Kijk Uit 3 houdt van tradities

Kijk Uit 3 - H.W.P. Haarlem 7   1˝ - 6˝

Vrijdag 31 oktober 2008 - Kijk Uit 3 bevindt zich nog steeds op het pad der nederlagen. Ook het begin van een nieuw seizoen was voor onze mannen geen reden om een nieuwe weg in te slaan. Tegenstander H.W.P. uit Haarlem was de bezoeker aan ons clubgebouw en dat liep niet geheel vlekkeloos. Twee spelers waren dermate onder de indruk van al het fraais in IJmuiden, dat ze maar liefst drie kwartier te laat kwamen: 'hopeloos verdwaald', zeiden ze.
Achter de borden was daar niets van te zien, want deze twee spelers hielden hun tegenstanders in een ijzeren greep. Frits Bakkes van H.W.P. speelde in een recordtempo Sjef Rosier van het bord, terwijl Huub Elzerman Siebren Frolich van Kijk Uit zijn dame afhandig maakte zodat Siebren de strijd gemankeerd verder moest en zich tenslotte zich gewonnen moest geven.
Als eerste deze avond moest René Koens zich gewonnen geven. Na een zet of tien verloor hij zijn dame en na nog een zet of tien vond René het welletjes.
Wim Geels verslikte zich door een giftige pion te slaan, wat hem een stuk kostte. Daarna was de strijd min of meer gestreden. Wim probeerde nog wel terug te knokken maar Ger Dekker van H.W.P. gaf geen krimp.

Het Kijk Uit team tegen HWP uit Haarlem

Patrick de Koning onze nieuwe eerste bord speler moet nog even aan zijn nieuwe status wennen, want in een stelling die wel degelijk kansjes bood ging hij akkoord met remise.
Dirk Geels moest even vrezen toen er een vijandig pionnetje dreigde door te breken. Maar door tijdig te reageren bezwoer hij het gevaar en kreeg zelf een vrijpion. Op zoveel moois had Dirk niet meer gerekend en het niet meer wetend bood hij remise aan, wat gretig door Willem de Ruig in ontvangst werd genomen.
Edward Geerts de tegenstander van Peter Duijn was onder de indruk van Dirks geste. Nadat Edward met een pion meer een paar uur op de stelling van Peter had gehamerd, volgde hij het voorbeeld van Dirk.
Louwe Post had zich voorgenomen om de rust te bewaren en geen dolle dingen te ondernemen, het werkte niet echt. Na een paar uur schaak was de hele damevleugel van Louwe in het grote Niets verdwenen.

Gedetailleerde uitslagen

Kijk Uit 3 (1341)       -   H.W.P. Haarlem 7     (1512)     1˝ - 6˝