Gemiste kansen bij Kijk Uit

Keizercompetitie ronde 23

Vrijdag 19 februari 2010 - Er werden afgelopen vrijdagavond in het Jan Ligthartgebouw bij schaakclub Kijk Uit twaalf partijen gespeeld, sommige partijen goed en degelijk, maar ook met emoties en gemiste kansen.
Louw Post speelde met zwart tegen Rick Mulder en kwam maar liefst twee stukken voor te staan, maar Rick wist door herhaling van zetten remise te verkrijgen. Bij de analyse na de wedstrijd bleek dat Louw, tot zijn grote spijt, diverse winstkansen had gemist.
Dirk Geels idem dito. In een mooi eindspel met wit tegen Peter Duin accepteerde hij een remisevoorstel van Peter. Zijn dame op a2 en de partij zou gewonnen zijn, maar ja, gemiste kansen.
Geen gemiste kans voor Gregory van den Ende tegen Sjef Rosier. Sjef werd door een ontketende Gregory letterlijk van het bord geveegd en met achttien zetten was de partij over.
De vorm van Sebastiaan van Westerop is weer op het oude niveau en dat ondervond Colleen Otten. Sebastiaan wist de aanvallen van Colleen te pareren, het initiatief over te nemen en de partij te winnen.
Andries Visser is de laatste tijd niet zo in vorm en ondervond dat André Kunst een maatje te groot voor hem was in deze periode.
Ulbe Hamersma probeerde Dick Wijker te verrassen met een stukoffer. Helaas pakte dat offer verkeerd uit en dan word je door Dick geknipt en geschoren.
Egbert Mulder liet zich in zijn partij tegen Wim Geels verrassen door, jawel, een paardvork wat hem een dame kostte, die met plezier door Wim werd genomen.

Louw Post