Kijk Uit 3 loopt averij op

Kijk Uit 3 - Z.S.C. Saende 7    3 - 5

Vrijdag 4 december 2009 - De droom was er, de positie op de ranglijst, alles leek te kloppen, maar in de wedstrijd tegen de jonkies van Z.S.C. Saende 7 is Kijk Uit 3 stevig uit zijn roes wakker geworden.
Zelden is er een wedstrijd slechter begonnen. Sjef Rosier dacht degelijk te openen met d4, maar het aangenomen damegambiet werkte niet in Sjefs voordeel. Na tien zetten kwam de meest vreselijke vork op het bord en Sjef kon opgeven.
De magiër van het derde, Patrick de Koning, deed het niet veel beter. Na een luttel aantal zetten stond zijn koning dermate onder druk, dat alleen het offeren van de dame het mat kon verhinderen. Elk normaal mens zou zijn dame hebben verloren, Patrick niet. Even was daar een glimp van zijn kunnen maar het mocht niet baten. Het materiaalverlies was eenvoudig te groot.
Louw Post zat niet helemaal lekker in zijn vel en vroeg om een snelle remise. Tja, dat was nou niet de gewenste start.
Maar goed nog vijf partijen te gaan, wie weet?
René Koens stond in aanvang wel 'lekker' maar werd langzaam teruggedrongen. Toen zijn tegenstander remise aanbood, moesten we dit wel aannemen.
Onze achterstand bleef twee punten maar de topscoorder van het derde, Gregory van den Ende, speelde een puike partij. Met aanvallend spel werd een toren buitgemaakt. En met dit voordeel wist Gregory wel raad. De aansluiting was er.

Gregory van den Ende speelde een puike patrij

Peter Duijn al vroeg in de partij met een boertje minder, probeerde nog alles uit de kast te halen maar hij bleef steken in goede bedoelingen en moest genoegen nemen met remise.
Dan naar Wim Geels, die had last van twee heel vervelende paarden voor zijn koningsstelling. Dat deze knollen uiteindelijk de inleiding vormden van de nederlaag van Wim was voor de omstanders geen verrassing.
Als laatste speelde Guido de Waal. Nadat hij een remiseaanbod had afgeslagen, probeerde Guido nog een gaatje te vinden in de verdediging. Die werd niet gevonden zodat remise een logisch gevolg was in deze onderhoudende partij.
Pas in februari staat de volgende partij op het programma en wel in Heemskerk tegen Excelsior. Dan hebben we met de feestdagen de slechte smaak van deze nederlaag wel weggespoeld. Want we blijven er voor gaan.

Gedetailleerde uitslagen

Kijk Uit 3 (1342)   -   Z.S.C. Saende 7 (1511)     3 - 5