Weer veel te genieten bij schaakclub Kijk Uit

Keizercompetitie ronde 3

Vrijdag 9 september 2011 - Een groot aantal schakers was actief bezig met het boeiende nooit vervelende schaakspel waar winst of verlies de inzet zijn, maar plezier het belangrijkst is. Johan van Velthuijsen wist knap van Thomas Otte te winnen. Thomas is een jeugdspeler die voor het eerst bij de senioren speelt. Piet Lanser verloor geruisloos van Rick Mulder en René Koens won gemakkelijk van Kees Giesberts. Duidelijk aan elkaar gewaagd zijn Egbert Mulder en Dirk Geels. Zij kwamen na een lange strijd remise overeen. Barry Broek kon niet verder komen dan remise tegen Mark Scholten. Het blijkt dat Mark een geduchte tegenstanders is waar rekening mee gehouden moet worden.

Andries Visser

De oude rot Peter Duijn moest zijn meerdere erkennen in het opkomende talent Gregory van den Ende. Het andere talent Dick Wijker nam in een betere stelling remise aan tegen Guido van Leen. Veteraan Jan Geus, voor het eerst weer op de club, liep met de witte stukken over Wim Geels heen. Patrick de Koning hield lang stand tegen Colleen Otten maar moest na een aantal offers van Colleen te veel materiaal verliezen om mat te voorkomen en verloor. Jan Jansen wist met twee paarden het leven van Sinclair Koelemij zuur te maken. Eén misstap in het late eindspel deed Jan winnen. Koploper André Kunst leed een nederlaag tegen Andries Visser. Andries ging door het oog van de naald. Hij maakte het eindspel keurig af. Al met al een geslaagde schaakavond.

Jan Geus