Valse start van Kijk Uit 3

Kijk Uit 3 - H.W.P. Haarlem  9    2 - 6

Vrijdag 28 oktober 2011 - Vrijdagavond was het zover, de openingswedstrijd van het seizoen. Waar de andere teams van Kijk Uit van een koude kermis thuis kwamen, moest het derde dan maar orde op zaken stellen. HWP 9 leek een te nemen horde. Helaas zoals wel vaker in de sport, liep het een tikje anders.
Louw Post had een redelijke aanval, maar hij maakte een wel heel genereus gebaar naar de tegenstander. Het gratis offreren van zijn dame. Een nul achter. Peter Duijn kwam niet in de partij en moest niet veel later de strijd staken. René Koens werd over de linkervleugel finaal van de sokken geblazen, terwijl hij toch een redelijke stelling had. Zachtjes gezegd, dit was niet de ideale start.

De kopborden van Kijk Uit 3: Patrick de Koning, Paul Koper en Sjef Rosier

De teamleider was dan ook blij toen Egbert Mulder vroeg of hij remise mocht aannemen. In ieder geval de hatelijke nul was weg.
Sjef Rosier verdubbelde de score voor Kijk Uit door met een pion minder remise te houden. Jammer genoeg blunderde Paul Koper, die gewonnen stond, waarna HWP niet meer in te halen was.
Patrick de Koning stond iets beter dan zijn tegenstander maar zijn aanval kwam toch niet helemaal uit de verf Of was de verlokking van de bar Patrick teveel? Remise derhalve. Jeugdkampioen Barry Broek vocht daarna als enige van het vermaarde achttal voor een half puntje. En een uur nadat de laatste speler had gespeeld haalde Barry een dik verdiende remise.
Hij moet hebben gehoord hoe zijn teamgenoten zich prima vermaakten met een drankje want dat is ook Kijk Uit 3: met schaken waarschijnlijk dit jaar geen kampioen in de poule maar aan de bar gooien ze hoge ogen..
Op 25 november spelen we onze volgende wedstrijd en wel tegen de jonkies van Santpoort. Dan moeten we daar maar de punten halen.

Andries Visser