Kijk Uit 2 door de gehaktmolen

Kijk Uit 2 - ChessCool 5     1 - 7

Vrijdag 22 maart 2013 - Na de stevige nederlaag tegen Het Witte Paard in Zaandijk, moest het tweede team vrijdag aantreden tegen de jonkies van ChessCool.
Met maar liefst drie invallers, traden we vol zelfvertrouwen onze tegenstander tegemoet. Het werd wel weer eens tijd voor een overwinning..Maar zoals de afgelopen wedstrijden van het tweede team al duidelijk maakten, de "schwung" is er totaal uit.

We begonnen nog wel redelijk. Jan Jansen kwam in een toreneindspel terecht, en werd er al heel snel tot remise overeen gekomen. Daarna kon Jan zich ontspannen en met een biertje, de taferelen van zijn team op de borden gadeslaan. Het ontspannen zal wel heel snel plaatsgemaakt hebben voor ongeloof.

Jan Geus was in een mum van tijd drie pionnen lichter, won er nog wel een terug, maar de stand op het bord bleek onhoudbaar.
Louw Post zijn stelling bleek ook al niet te houden zijn, en Louw zag ik zijn boekje wegdoen en nee schudden.
Gregory van den Ende stond ook al niet geweldig, maar nadat zijn tegenstander een stukoffer deed en remise aanbood, nam Gregory het direct aan.
Dat was dan ook het laatste halfje wat ons team behaalde deze avond. Vier nederlagen op rij volgden.

Paul Koper stond ongeveer gelijk, maar werd in de slotfase totaal verrast door een combinatie, en kon daarna alleen nog maar lovende woorden spreken over zijn jonge tegenstander.
Halil Gul kwam ook in een toreneindspel terecht. Helaas voor Halil ontbraken er wat pionnetjes aan zijn kant en werd het een ongelijke strijd.
Vi Quan Tran kreeg een akelig paard in zijn stelling die hem de nodige hoofdbrekens gaven. Op een zeker ogenblik was Quan ergens een paard kwijt geraakt, en die strijd was ook gestreden.
Als laatste was Andries Visser nog bezig. Lange tijd leek het gelijk op te gaan. Maar even voor elf uur ging het goed mis. Hij kreeg een genadeloze mataanval te verwerken.

Eén voordeel, we hebben de jonkies niet van hun nachtrust afgehouden, want om 11 uur konden ze met een 7-1 overwinning richting Haarlem.
En wij? We verzorgden onze wonden, met (wat) alcohol. En hopen maar dat we in onze laatste wedstrijd van het seizoen tegen De Uil beter voor de dag komen.

Voor gedetailleerde uitslagen zie de NHSB site.

Andries Visser